95 dagar och vykort

Hejsan!
Som vanligt flyter allt på och jag har mejlkontakt med familjen, eller mest med Dan. Han verkar så trevlig! Trots att vi har skickat ungefär 10 mejl och pratat i telefon så flyter allting på bra, och jag blir lika glad varje gång jag får ett nytt mejl.

Som ni ser på min nedräknare är det 95 dagar till jag åker...Stört. 95 dagar!! Tiden har gått så snabbt. Känns som det var igår som jag blev matchad med en familj, och det är två månader sedan... Gud.
Allting är så spännande. Nästan varje gång jag har fått eller svarat på ett mejl från familjen som drömmer jag om resan under natten. Det ligger hela tiden i bakhuvudet!

Här är vykorten som jag fick av Angela! Hon är så söt, hon har skrivit små kommentarer på varje kort. Jag lovade att skicka några på Malmö, tvivlar på att de är lika vackra som San Francisco.





Kommentarer
Postat av: Emelie

Vad kul att du hitta den perfekta familj för dig på första matchningen! :) Själv har jag sagt nej till två stycken och väntar fortfarande på en ny..=)



Undrar lite om vilken ålder barnen/barnet är? Jätte nyfiken :D

2009-04-29 @ 21:26:25
Postat av: Pernilla

Svar: Härligt att jag inte är ensam om att drömma..haha! Va spännande att du åker i augusti, din familj verkar ju helt super, hoppas verkligen du kommer trivas:) Jag får hålla ut med min matchning..hehe! Lycka till, vi kanske ses :)

2009-05-01 @ 22:45:34
URL: http://pilly.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Hej! Råkade hamna på din blogg och såg att du också kommer att åka som au pair. Jag har precis matchat med en familj och åker antagligen den 3 augusti, så jag antar att vi åker samtidigt i så fall? Min familj bor ca 40 minuter från San Francisco, Menlo Park tror jag att det heter. Vore kul att prata lite mer och kanske ses innan vi åker :) Ha det bra!

2009-05-04 @ 23:59:52
Postat av: Tess

Hej tjejer!

Mikaela och Emelie- jättekul att höra av er! Lämna gärna e-post eller blogg så jag kan höra av mig. Hoppas ni läser detta, alltid kul att ha kontakt med andra au-pairer =)

2009-05-06 @ 23:13:18
URL: http://tessiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0