Har fått en kommentar som jag vill svara på, så jag får väl svara genom bloggen eftersom jag inte har någon mejladress. "Mr C", jag bryr mig inte om folk använder alias men ibland kan det vara jobbigt att få kommentarer av folk som man inte har en aning om vem de är, särskillt när de använder sig av ens värdpappas namn haha!

Dessutom så tog jag bort delen om dig i bloggen eftersom du kanske bara hade otur och kommenterade efter en annan anynom med en ganska speciell kommentar, och att det är en slump att ditt alias är samma namn som min värdpappa..

Positivitet och Negativitet

Jag tycker att det är jättekul att få kommentarer, både positiva och hm..mindre positiva. Men. Jag tycker att ni kan skriva in ert namn. Då räknas inte "A" t ex. Lite svårt att ta kommentarerna på allvar.

"A" tycker att min blogg är negativ och att jag bara klagar, och inte verkar vilja få det bättre. Jättetråkigt om ni har fått det intrycket av min blogg, för det är verkligen inte så jag har det. Väldigt ofta är det väldigt bra, men när jag har en dålig dag så behöver jag prata om det. Och då är det svårt när man inte kan prata med sina vänner eller sin familj. Så då skriver jag av mig i bloggen, och sen släpper jag det. Ibland tänker jag inte ens på att andra läser, utan jag skriver mest för att bearbeta något, som hemlängtan eller en eventuell konflikt. Ofta när jag har en dålig dag och skriver om det, kan jag sitta och skratta åt det med ironi bakom skärmen, men jag antar att det inte kommer fram i text.

Jag är väligt glad över att vara här i USA och jag har jättekul. Jag är även glad över att allt inte är perfekt, eftersom det gör så att jag lär mig. Jag har redan lärt mig jättemycket och jag har verkligen växt som person.
Detta är efterallt frivilligt, så hade jag inte gillat det så hade jag inte stannat.

Så, tänk efter innan du skriver en kommentar om att jag bara klagar, om ni inte är au pairer själva så är det faktiskt rätt svårt att sätta sig in i situationen.

Och stå gärna upp med ett namn till era kommentarer.

Avskedsfest & kärlek

Tur att jag inte förstod att detta var sista gången som jag träffade alla på ett år, för då hade jag suttit i en hörna gråtandes!

Allmänt & Saknad

Jag mår mycket bättre nu än vad jag gjorde för ett par veckor sedan. LA-helgen gjorde mig verkligen peppad igen. Hemlängtan kommer och går, och just nu känns det väldigt bra här.
Men även när det känns som bäst så är det många saker som man saknar där hemma. Något som jag har börjat sakna väldigt mycket är matlagningen och maten som vi äter hemma.
Här är det verkligen skräpmat. Dessutom bor jag i en barnfamilj. Här är maten ljumen och smakar inte värst mycket. Min värdpappa kan vara och han är väldigt mån om att jag ska gilla maten, så jag får dåligt samvete när jag skriver såhär.
Men sedan jag kom har jag ätit tacos, kyckling, potatismos, kycklingmackor, mac and cheese och fisk/kycklíngpinnar. Fast två gånger har han faktiskt köpt lax till mig! Det är svårt att leva i en familj som inte har samma vanor som en själv. Jag får äta allt som finns i huset, tyvärr gillar jag inte så mycket där...
Läste i en kompis blogg att hon väntade på sin mamma som skulle komma hem med mat, och guud vad avundsjuk jag blev. Tänk när man hade en mamma som åkte och handlade och man kunde be henne köpa något gott med sig hem och ha någon som lagar mat till en. (Som man gillar). Eller en Pappa som äger en matbutik haha. Japp, det ska jag uppskatta mer när jag kommer hem. (Om 9 månader)

Jag saknar en riktigt stark gryta med ris eller en grillad köttbit.
Det blir ofta restaurangbesök, vilket leder till att jag inte har några pengar.

Ja, där hade ni lite cravings för mig just nu haha.

Onsdag & förhoppningsvis Twilight

Yes, halva veckan avklarad. Snart helg som innebär trick or treat och Halloweenfest!
Denna dagen har varit seg och tråkig (än så länge, kl är 5). Min värdpappa ska ha en mäklare som kommer och värderar huset imorgonbitti så jag har fått städa som en mexicanare. Haha, förlåt, så nedvärderande jag är, men de flesta familjerna här har en mexicanare till hjälp haha.
Just nu sitter jag vid isrinken,  kommer hem vid 7 och då blir det mer städning innan det bär av till Mikaela för att kolla film. Jag hoppas på Twilight eftersom Mikaela aldrig har sett den! Hur galet är inte det?

Helgen i bilder

Helg & Cheesecake factory

Så, jag känner att jag måste blogga eftersom jag har varit kass på det den senaste tiden...
Men veckan som har gått har verkligen bara försvunnit. När det var fredag förstod jag ingenting, det kunde likabra varit tisdag. Så det var väldigt skönt. Dessutom som var ett av mina värdbarn verkligen jättejobbig i veckan, så det var skönt när helgen kom.
Tyvärr blev detta inte en av de bästa helgerna dock... De flesta av tjejerna som jag umgås med jobbade antingen fredag eller lördag, eller både och.
Men i fredags blev det middag med Linda, Laura och Malin inne i SF på Cheesecake factory. På lördagen gick jag upp tidigt för att kolla på Angelas fotbollsmatch (helt frivilligt, duktigt va?) . Därefter åkte jag och mötte upp Mikaela för frukost på Stacks, helt underbart. Eftersom det var riktigt fint väder så strosade vi runt i Palo Alto, åt frozen yoghurt, shoppade och checkade in Stanford close up. Mycket fint.
Kvällen blev dock tråkig eftersom alla jobbade, så det blev en lugn kväll med film.
På söndagen var det au pair möte i en park vid mitt hus, så det var nära och bra. Det var en familjegrej, så alla au pairer i mitt område var där med sina familjen, jättekul att se! Vädert var kanon, strålande sol och närmre 30 grader. Det var halloween-tema så vi karvade pumpor och jag blev så glad att jag lyckades! Därefter var det picknick och pajätande.
På eftermiddagen åkte jag in till SF och mötte upp de tjejerna som var lediga för middag på (gissa?), ja cheesecake factory! Haha, men det var som min värdpappa sa: Jag har aldrig fått något som inte har smakat underbart där.

Så, där fick ni en snabb, lite tråkig uppdatering. Nu sitter jag vid isrinken och ska kolla senaste avsnittet av Desperate Housewives, så jag lägger upp lite bilder i nästa inlägg.

LA & Söndag

Vi vaknade relativt i god tid på söndagen och efter att ha mornat oss och käkat frulle och gått på stranden lite så åkte vi till Hollywood. Gick på walk of fame, såg Hollywoodskylten och jag fick höra om "oh, här har Lauren Conrad jobbat, där brukar Heidi äta glass". Hm, svårt att sätta sig in när man inte följt The Hills. Men definitvt häftigt.
På eftermiddagen begav vi oss (tyvärr) tillbaka till skitbussarna för att åka hem till San Francisco. Men det gick mycket bättre denna gången.
Tack och lov.

LA & Lördag

Så, efter en mycket lång bussresa kommer vi äntligen fram till LA. Vi bodde hos Malins värdfamiljs släkting, en kille som heter Andy och spelar proffsfotboll. Eftersom vi var sena så kunde han inte hämta oss, utan han skickade en kompis att plocka upp oss på stationen. Vi var grymt hungriga eftersom vi inte hade ätit på länge, så vi bad om att få komma till Boomers, något man måste göra i USA haha. En lagom chockad kille (eftersom 5 tjejer ville gå på en restaurang där tjejer serverar i i princip underkläder), skjutsar oss dit och vi åt skräpmat på hög nivå. Därefter bar det av till Andys hus, som är ett väldigt fint beachhouse som ligger Newportbeach i OC. Nice! Så vi fick en rundvandring runt OC och sedan gick vi hem till en av Andys kompisar som också bor i Newport Beach för att dricka öl och kolla football i hans egna hemgjorda bar, som by the way var riktigt härlig.
Efter det gick vi tillbaka till Andys hus där han bjöd hem ytterligare några vänner och plötsligt var strandfesten i full gång.
Det var en klockren kväll, fylld av mojitos, amerikanska/svenska ölspel, språksvårigheter och nattdopp.

LA & Fredag

Resan till LA började på Barten påväg in mot SF Downtown, som Elin gjorde klart för oss. Vi mötte upp Malin, och vi skrek lite och var allmänt taggade. Alla hade med sig lite matsäck också, men mitt svenska lösviktsgodis var nog mest poppis.
Vi kliver på bussen som vi ska ta ner till LA. Alla amerikanare har skrattat åt oss när vi sa att vi skulle ta buss. Tydligen är bussarna/tågen i USA inte av samma nivå som i Sverige. Och det fick vi snart erfarna. Bussen var i sämsta möjliga skick, och vi satt och trängdes med illaluktande mexicanare. Alla var avundsjuka på Malin, för hon fick ett ledig säte, ända tills den tjockaste amerikanaren kom och satte sig bredvid henne. Malin fick anstränga sig för att få plats. Haha, stackare.

Bussen lämnar SF klockan 22,oo och efter lite tjejsnack somnar alla mer eller mindre. (Utom Malin som är fokuserad på att få plats). Jag vaknar av att bussen hoppar till och sedan börjar backa. Kollar på klockan och den är 2. Malin börjar skricka i panik att bussen håller på att trilla ner i ett stup. Bussen har kört av vägen och är påväg ner i vägkanten, som råkar vara ett stup. Jag blir som jag blir i nödsituationer, passiv och agressiv haha. Bussen börjar luta mot stupet och Malin skriker att vi kommer dö. Vi svenska tjejer får panik och skriker att vi vill av men busschaffören vill inte släppa av oss utan fortsätter att backa. Malin får panik (Hon sitter vid fönsterplats mot stupet, med en minst 150 kg amerikanare lutat mot sig). "Om bussen välter kvävs jag till döds".
Well, bussen börjar luta mer och mer och är nära på att välta, men då lutar den mot ett träd. Så, bussen lutar mot ett träd och bakom trädet är ett 6 meter långt stup. Om trädet inte hade varit där vill jag inte tänka på vad som hade hänt.
Busschaffören blir lite rädd och släpper äntligen ut alla passagerare, men vi upptäcker snabbt att vi är på en liten väg mitt ute i INGENSTANS. Inga väglampor, inga bilar, inget! Och ingen har sändning på mobilen. Det är halv tre på natten, kolsvart och lite dimmigt. Kändes som en skräckfilm. I USA kan man inte ringa 911 utan sändning. Och bussen har ingen nödradio. Så vi är fast.

En halvtimme senare kommer en lastbil förbi och stannar. Han ringer polisen på sin nödradio och ytterligare en halvtimme senare är polisen där. Han konstaterar att vi är fast och att bussen kommer att välta om vi försöker flytta den. 2 timmar efter det kommer det en bärgningsbil. 2 timmar stod vi ute mitt i ingenstans mitt i natten. Tur att man var i California och inte Sverige. Men vi frös ändå.
Efter många om och men får bärgningsbilen bort bussen och vi överlever.
Jag kramade trädet och satte mig i bussen på väg till LA, 5 timmar försenad och en nära döden upplevelse rikare.

LA & Måndag

Så mycket som har hänt sedan i fredags är nästan inte möjligt på tre dygn. Så därför har jag inte tid att skriva ner allting nu, just nu är det en regnig trött måndag vid isrinken. Så, lite senare ikväll, eller imorgon så får ni veta vad vi hittade på!

Fredag & Bussresa

Idag är det fredag och det innebär LA med tjejerna! Just nu håller jag på att tvätta och städa, men snart bär det av till San Francisco för att ta bussen ner till LA (Tar ca 6-7 timmar).

Hörs efter helgen!

Förresten - Jag kan inte låta bli!

DMV & teoriprov

Förresten, innan jag träffade Maria så var jag på DMV kontoret och gjorde körkortsteoriprov. Sjukt tråkigt att behöva plugga och gå igenom det igen, men jag läste halva boken sen gick jag dit och chansade. Och jag klarade det! Så nu är uppkörningen bokad- ett steg närmre det Kaliforniska körkortet!

Maria & Uteliggare

Så, jag har alltså varit ledig onsdag, torsdag och nu fredag för att min värdfamilj är på konståkningstävling. Och tur nog så skulle Marias (en tjejkompis till mig) familj på semester till just San Francisco under dessa dagar. Så vi träffades inne i SF i onsdags och det var så himla kul! Kändes jättekonstigt att möta upp Maria här, hon är den första som jag träffar som jag känner sedan jag kom hit. Hur kul som helst att få se henne. Och underbart att få höra lite om vad som händer hemma i Sverige och Malmö.
Vi spenderade hela kvällen inne i San Francisco och guuud vad skumma människor det finns här. (Precis som alla andra storstäder antar jag). Det kom fram folk som var agressiva, som vissade bajspåsar på magen, som sjöng imse vimse spindel för oss och folk som bara ville säga God bless you. Tack...

När vi gick tillbaka till Marias hotel så var det massa folk och reportrar som gick runt. Det var polisbilar utanför och två helikoptrar svävande ovanför oss. Tydligen var Obama i stan och bodde på hotellet mitt emot.

Jag fick en liten present av Maria också, jag fick lösviktsgodis (mums!!), senaste nummert av se & hör, ett låångt brev av Linn och en skiva med okänt innehåll. Kollade på skivan igår och jag skrattade och grät om vartannat. Tjejerna hade spelat in en film till mig med massa hälsningar och så hade den följt med under en festkväll. Haha, mycket roligt. HO HOO?
Saknar er!

Det var jobbigt att säga hejdå till Maria, det var som att säga förväl en gång till. Men samtidigt var jag så glad att jag fick träffa henne överhuvudtaget så det kändes ändå helt okej.

Tack gumman!

Kärlek & Lösviktsgodis

Denna dagen kan inte beskrivas. underbar!! Ska se top model nu och sedan gå till sängs, just nu blir det en snabb punktlista följd av förklaring imorgon.

1. Jag älskar Maria
2. & Linn
3. 200 meter från Obama (?)
4. Imse vimse spindel
5. Californiskt teoriprov
6. Lösviktsgodis och se och hör
7. Forever 21
8. Kostymnisse
9. Ännu ett mejl från Pappa som får mig att le med hela ansiktet

En glad Tess & Regn

Ja, nu har hösten verkligen anlänt till California. Idag är det regn och halvstorm. Och här är kaos! Okej, jag måste erkänna att det regnar rätt mycket med svenska mått mätt, men folket här kan inte riktigt hantera det. Min värdfamilj ska flyga flygplan idag och de var väldigt oroliga för att det skulle vara inställt pga regn.
Som en kille sa till mig vid isrinken idag: "Så är det att leva i California. Man ser inte en droppe regn på ett halvår, sen är det som allt kommer på en dag".
Rätt nice ändå. En dag med regn kan man ju hantera.

Och idag är jag glad! Min familj åkte precis iväg till flygplatsen för att flyga till Utah, för en konståkningstävling. Denna gången behövde min värdpappa inte mig med så jag fick stanna hemma. Men det betyder att jag är ledig fram till måndag!! Och Maria kommer hit idag, så torsdag och fredag kommer nog att spenderas med henne inne i San Francisco. Och på fredagkväll bär det av till LA, Newport Beachhouse!!
Ikväll bär det av till Linda och det blir ännu en tjejkväll, denna gången med Kinamat men återigen SATC.

Livet är toppen!

Cyklar & Lekplatser

I torsdags så var barnens aktiviteter på eftermiddag inställda, så vi tog cyklarna ner till skolgården så de fick
cykla och leka på lekplatsen. Det var kul... Haha! Jag satt i solen och njöt av "höst"värmen.

Fika

Titta så fin varm choklad Mikaela fick när vi fikade i förra veckan!

Golden gate bridge & födelsedagsmiddagar

Vilken helg! Den har varit väldigt blandad, men mestadels bra. Fredagen började med en supergod middag hemma hos Linda i Burlingame, som var ensam hemma eftersom hennes familj är på semester. Kollade på film och sov över där. På lördagen åkte jag, Linda och Elin till Great Mall, det stora köpcentrat som jag inte hittade till... Vi hade riktigt mysigt och shoppingen var kanon! Köpte en svart väska, en svart kofta och ett partylinne.
På kvällen hade en tysk tjej som heter Laura födelsedagsmiddag/fest/förfest så vi åkte dit där och spelade ölspelet och dansade till svensk och tysk musik haha. Därefter stack vi svenska tjejer vidare ut till lite barer/klubbar nere i downtown Berkley. Det var kul, men lite kaotiskt stundvis...
Söndagen spenderades inne i SF, vi åkte till Golden Gate bron och turistade lite. (Jag har ju redan varit där en gång, men nu såg jag den utan dimma)

Därefter var det åter hem till Linda och helgen slutade som den började - god middag och sex and the city.

Kaos & fredag

Idag har verkligen varit en dag då nästan allting har gått fel. Gud, vad jag hatar sådana dagar.
Imorse gick jag upp halv 7 för att laga svenska pannkakor till barnen. Och det gick faktiskt bra. Därefter gick det utför.
Bestämde med Linda att vi skulle träffas på ett shoppingcentra som heter Great Mall, eftersom jag verkligen behöver nya kläder! Har varit där en gång förr, men då har inte jag kört...
Stod på google maps att det skulle ta en kvart dit.
Efter 1 timme och en kvart hade jag fortfarande inte hittat dit och jag hade kört på och av motorvägen hur många gånger som helst. Jag körde helt vilse, hade inte ens en aning om vart jag var. Längesedan jag var så fruktansvärt arg och frustrerad. Känns som man lever på stenåldern när man inte kan hitta till ett ställe. Och jag tänker inte lägga mina pengar på att köpa en GPS här. Det borde komma med bilen. Fan.
I alla fall, jag insåg att jag inte skulle hinna shoppa ändå så jag åkte tillbaka till Mountain View. Parkerade bilen och promenarade lite i downtown, första gången sedan jag kom, riktigt kasst men nu blev det gjort. Där är verkligen mysigt! Inga butiker men gott om fina restauranger.
Eftersom jag inte kände för att sätta mig på en restaurang ensam så tänke jag köra inom MCdonalds och äta innan jag hämtade barnen. Till mitt försvar kan jag säga att jag inte har ätit där sedan jag kom hit. MEN. Det var helt fullt på parkeringen. Fullt! Ingen annan parkering i närheten. Ofta?
Jaja, arg som fan körde jag ut därifrån och en annan bil kör precis ut och tutar som fan på mig. Precis som att han vet att min dag redan suger.
Sedan dess har det varit en massa saker som går fel, antagligen för att jag redan är irriterad.
Och jag åt ju aldrig lunch, jag stannade till på baskin robins och köpte en kula chokladglass. Så nu är klockan 15,30 och jag här ätit två pannkakor och en kula glass idag.
Ikväll är det middag hemma hos Linda och jag längtar tills jag kan dra ifrån jobbet. Fyfan vad jag behöver denna helgen.

Stanford Mall

Torsdag idag!
Vilket innebär fredag imorgon, wiiie!
Haha, nej men idag kommer nog också att bli en bra dag.
Jag ska snart bege mig till Stanford Mall för att möta upp Mikaela, vi ska nog fönstershoppa lite. Allt en au pair har råd med... Haha. Ikväll är det au pair fikan i Menlo Park som är varje torsdag, så det ser jag fram emot. Har ju inte varit där på tre veckor eftersom jag har varit sjuk och jobbat sen och liknande.
By the way, drar till LA nästa helg!!

Drawing

För att få stanna här i USA så måste vi au pairer läsa lite kurser här, antingen på college eller kvällskurser eller liknande. Jag och Mikaela hittade inget spännande att anmäla sig till på något college så det blev en nybörjar teckningskurs (drawing) på en vuxenskola. Så varje tisdagkväll i tio veckor (7 veckor kvar) så sitter vi och ritar, dricker te och snackar strunt i 2,5 halv timme.
Det är så himla mysigt!!
Kommer tycka att det är så tråkigt när kursen är slut.

Onsdag

Tung vecka. Det går verkligen som en berg och dal-bana. Roligast på helgen! Så när man ligger hemma en heeel lördag plus en hel söndag så är det lite tråkigt. Känns som en lång två-veckors-arbetsvecka. Jag vill träffa mina vänner, jag vill göra saker! Ikväll är jag ledig, men alla andra verkar jobba eller bo för långt ifrån mig för att träffas för en snabb fika eller något, så jag blir nog ensam ikväll.
Jag ska nog gå och utforska downtown Mountain View. Kan ju bli spännande. Livet är verkligen annorlunda när man gör saker på egen hand.

En vanlig arbetsdag

Okej, hur ser en vanlig arbetsdag ut för en au pair?
För mig ser den i alla fall ut såhär:

Jag går upp halv 7 på morgonen, fixar frukost och lunchboxarna till skolan. Väcker barnen (vilket inte alltid är det enklaste...) och äter frukost med dem. Sedan skjutsar jag dem till skolan.
Är oftast ledig mellan halv 9- halv 1, men jag måste antingen tvätta, städa barnens rum eller städa badrummet nästan varje dag också under dessa timmarna eller på kvällen.
Halv 1 kör jag och hämtar Angela från skolan eftersom hon bara går halvdag pga konståkningen. Kör hem henne, gör mellanmål, skjutsar henne till isrinken.
Sedan skiljer det sig beroende på vilken dag. Ibland stannar jag vid isrinken och värdpappan tar hand om Dave. Ibland kör jag tillbaka och hämtar David och skjutsar honom till isrinken eller till någon annan aktivitet. Sitter vid isrinken mellan 2-5 timmar (som nu). Skjutsar hem barnen, ibland lagar jag middag, äter middag med dem och vissa dagar är det iväg till piano eller fotboll. Sedan slutar jag vid 7-8 på kvällen.

3 Oktober

Förresten så var det 3 oktober igår och det innebär 2 saker.

1. Grattis älskade Zlatan!
2. Grattis till mig till två månader!

Kan inte riktigt förstå att jag har varit utan min familj, mina vänner, min säng och Sverige i två månader.
Galet.

Sjuk

Igår (fredag) mådde jag inte helt 100, men jag ville som sagt få ut det bästa av helgen ändå. Så jag mötte upp Linda och Mikaela efter jag slutat jobba för att se bio. De åt först middag på en väldigt orientalisk restaurang, live musik, magdansöser och vattenpippa. För ett ögenblick kändes det som att man var utomlands. (USA är inte utomlands längre haha).
Därefter kollade vi bio, vi såg en film som heter The inventition of lying. Handlar om att lögner inte existerar, människor kan inte och vet inte hur man ljuger. Så alla säger sanning alltid. Tills en man kommer på att man kan ljuga. Så vad han än säger så tror alla på honom, för de vet inte att man kan säga något som inte stämmer. Riktigt rolig film.
Biograferna här är så mycket härligare än i Sverige. Istället för bara popcorn och godis kan du köpa kaffe, te, glass, pizza, kakor, ja you name it. Dessutom är stolarna i biografen lutningsbara, plus att man aldrig får bestämda platser. Du sätter dig där det är nice.

Under bion började jag att må sämre och sämre så på vägen hem körde jag in på ett apotek och köpte en termometer (ja apoteken har öppet 24/7), och visst, den visade 38 grader. Lagom kul. Bestämde mig ändå för att åka till Malin dagen efter, alltså idag.
Men. När jag vaknade i morse insåg jag rätt snabbt att det inte skulle hända. Febern hade stigit till 38,5 och jag hade en fruktansvärd huvudvärk. Så det blev bara till att ställa in planerna och acceptera att man måste ligga hemma i sängen under sin lediga lördag när det är strålande sol där ute och ens vänner gör en massa roliga saker.

Under dagen har jag bara blivit sämre. Imorse planerade jag att åka och hyra en film, köpa lite glass och bara ligga i soffan och ta det lugnt. Men jag är får sjuk för det. Jag orkar inte ta mig utanför huset. Det var knappt så att jag orkade äta middag. Nu klockan 8 på kvällen åt jag det första och enda som jag har ätit på hela dagen, lite kyckling. Jag har fruktansvärd huvudvärk, det gör ont att ha ögonen öppna, och jag är täppt i näsan och har feber. Så himla tråkigt. Hela dagen har svävat mellan sömn och vaket tillstånd.

Min värdfamilj är verkligen jättegullig mot mig. Frågar hela tiden om jag behöver något, hur jag mår och om de kan hjälpa mig på något sätt.
Men ändå önskar man att man var hemma i sin egen säng, och att mamma och pappa kunde pyssla om en.
Lite ynkligt, men är man sjuk så är det tillåtet.

Muffinsbakning

Kolla så duktig au pair jag är!
Jag och David bakade blåbärsmuffins i veckan.

Soppa och film...

...Är precis vad jag behöver. Just nu önskar jag att jag kunde vara hemma i Sverige i några dagar, ligga i min egen säng, Mamma gör soppa, och jag bara kollar på tv. Här var det upp, laga frukost, skjutsa barn och STÄDA BADRUMMET. När man är sjuk. USH. När jag vaknade imorse kändes det att jag hade sovit 10 timmar, men under dagen har jag mått sämre. Huvudvärken är hemsk och jag har hosta.
Men det ska inte hindra mig från att ha en superhelg!!

En dag fylld av...San Francisco

Söndags var nog en av de softaste dagarna jag har haft på länge. Började med ett sådär bra besked dock, Mikaelas familj har fått svinis och eftersom jag hänger där nästan 24/7, så var det lite skrämmande. Men Mickis mår bra, så det borde inte vara någon fara.
I alla fall.
The swedish crew tog tåget till San Francisco och begav oss till Golden Gate park där det bjöds på gratiskonsert. Vädert- underbart. Folket- underbart. Musiken- underbar. Hur nice som helst.
Därefter mötte vi upp en kille som Malin har haft lite kontakt med, han bor mitt i San Francisco så han har stenkoll. Han blev vår egna privatchaufför/guide och vi cruisade runt i hans BMW genom hela stan. Kollade på de största husen/tomterna i San Francisco, så ofattbart vackert så det är galet. Det är där man ska leva.
Sedan åkte vi till bögdelen av San Francisco. Och eftersom SF anses vara världens böghuvudstad så kan ni ju tänka er hur det var. Jag tyckte att det var hur coolt som helst, mer konservativa personer hade nog fått en hjärtinfarkt...
Det var dessutom någon sorts helgfestival, så det var piskor och läder på hög nivå. Nästan alla gick med rumpan bar, men det fanns dem så valde att gå helt nakna också. Spännande!

Konsert                               Utsikt från hus                 Utsikt från vardagsrummet?

Vår guide                            Ja..

Sömn

Förlåt att jag har varit så dålig på att uppdatera, men denna vecka har varit som en berg-och-dahl bana. Just nu har jag crashlandat, jag mår inte alls bra och vill bara sova. Jag har fruktansvärd huvudvärk, är så trött att jag knappt kan hålla ögonen öppna (klockan är 8) och jag har hosta. Så Dan gav mig lite medicin och nu sitter jag har i min stora säng och ska kolla på Project Runway.
För Idol fungerar ju inte längre!!