Ansökningen

Hej igen efter en lång härlig dag i vårsolen!
Ny tänkte jag bara berätta lite kort om min väg från att jag bestämde mig för att vara au-pair fram tills nu.
Jag gick på ett informationsmöte i september 2008, här i Malmö där jag bor. Det var ett väldigt givande möte och jag blev ännu mer övertygad om att det är detta jag vill göra efter studenten.
Därefter fick jag ansökningspapper som jag tog god tid på mig att lämna in, och i december skickade jag bunten papper till Stockholm. Jag blev antagen till programmet och väntade tålmodigt på att få en familj. Jag visste att det skulle ta ett tag innan jag blev med matchad, eftersom jag inte ska åka från i höst. Jag satte mitt ultimata resedatum till 1 september 2009.

En söndagskväll i slutet på februari fick jag ett mejl från Cultural Care med rubriken You have a match!

Jag fick fjärilar i magen och gick in på min sida för att kolla familjen. Jag önskade ingenting i min ansökan, varken antal barn eller stad, så jag var väldigt pirrig när jag läste om familjen. Jag blev matchad med the case family, som bor i Mountain View precis utanför San Francisco. Jag läste om familjen och var mycket nöjd. Ett par veckor senare fick jag ett mejl från Dan, pappan i familjen, där han skrev om familjen och frågade lite om mig. Vi hade mejlkontakt i ytterliggare ett par veckor och nu förra fredagen ringde han mig. Därefter fick jag ett samtal från Cultural Care i USA, som berättade att familjen gärna vill ha mig som deras au-pair och frågade om jag också vill tacka ja. Givetvis sa jag ja, så 3 augusti åker jag till USA!

Som ni ser på bloggen är det 110 dagar kvar idag!


Just nu har jag en hel del papper som ska fyllas i nu när jag har en familj.


Jag är så glad och spänd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0