Att få presenter!

Hej! Nu är klockan mycket både i Sverige och i New York och jag är trött! Nog fortfarande lite jet-lagad faktiskt. Just nu sitter jag och äter choklad och karamelldoppade popcorn som jag har fått i present haha. Skum smak alltså. Jag och Emma sitter i sängarna i 10000 graders värme och dör. Men man ska inte klaga.
Det är ca 25-30 gradar C om dagarna, och det är så fruktansvärt klibbigt. Man blir klibbig bara genom att gå ut genom dörren. Det är nästan omöjligt att sova, fläktarna låter riktigt högt så du har ett val- sova svalt i buller eller sova tyst i normal temp.? Men jag har ju turen att kunna sova när som helst var som helst, så mig spelar det faktiskt inte så otroligt stor roll.
Vi går i Au Pair skola mellan o8,15- 18,oo så vi har mycket att göra. Men det är kul! Vi har blivit uppdelade efter vart vi ska bo och alla i min klass ska också till California. Jag har skaffat en vän som ska bo i OC, snacka om att jag kommer och hälsar på! Haha.

Idag har jag fått två roliga överraskningar. Vi ska ju in till Manhattan på torsdag för en guidad tour och upp högst i Rockafeller C. Denna resan kostar 40 dollar och när jag skulle betala sa dem att min värdfamilj redan har betalat! Tackar tackar!
Därefter kom dem med ett STORT paket som innehöll en massa saker- det var ett välkomnspaket till mig från familjen! Gulligt va? Därav popcornen ! Den innehöll dessutom en väska, fotoramar, mugg och en mysig tjocketröja! Tack!

Nu tror jag att det är dags att sova faktiskt, har en lång dag imorgon också!
Dagens är att här finns riktigt många eldflugor! Nu på kvällen ser man dem överallt utomhus. Ser ut som små gnistor som tänds i en halv sekund typ. Riktigt tufft.

Hörs!

Kommentarer
Postat av: cassandra

VAad kul , hoppas du tar mycket bilder så man får se vad du upplever! haha jag är så nyfiken ;)

2009-08-05 @ 12:47:40
URL: http://cassandraagren.blogg.se/
Postat av: Alex

vad gulligt av familjen =) vad kul att du skaffat dig vänner också, miss you <3

2009-08-05 @ 20:32:44
URL: http://saraalexandramalm.blogg.se/
Postat av: Nina

vad gullig att du fick presenter :)

2009-08-05 @ 22:09:06
URL: http://ninaaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0