Att komma till familjen

Hej!
Idag är det måndagkväll och jag har varit hos familjen min första helg. Det känns väldigt konstigt och ovant, men familjen är underbar!
Jag kom i fredags och dagen började med en lång flygresa från New York till Denver och sedan från Denver till San Francisco. På flyget mellan Denver och San Francisco var jag helt ensam, alltså inga andra au pairer, så det var lite jobbigt eftersom jag var så himla nervös. Men när jag kom fram så stod Hope och barnen med fina välkomnsskyltar och välkomnade mig. Dan, pappan i familjen, var hemma och lagade mat, så när jag kom hem så fick jag en jättegod tre rättersmiddag. Till efterrätt var det en fin rosa tårta där det stod välkommen Tess. (Se bild) Jättegulligt!

Lördagen började med en stor god frukost och sedan var det iväg till isrinken för att kolla när Angela tävlade konståkning. Hon är så himla duktig för att vara 10 år, jag blev riktigt imponerad! Det var jättekul att se, en del föräldrar är super engagerade här, ni vet som på de tv programmen som visas där föräldrar lägger ner all sin tid på att barnen ska bli något stort.

Söndagen var riktigt varm, ca 35 grader. Så vi gick till en park och därefter hade vi vattenlekar med vattenspridaren i trädgården. Vi gjorde vattenlimbo, vilket är nytt för mig. Därefter åkte vi hem till barnens farmor och farfar, och det var väldigt speciellt eftersom de är väldigt kristna.

Idag har jag varit med både Angela och David vid isrinken för att träna konståkning, och det är inte som träning hemma utan här tränar de i 4 timmar... Så det är bäst att ha en bok med sig. Det kom tydligen  en svensk tjej som au pair i torsdags som passar ett barn i samma grupp som Angela går i, så jag hoppas att hon är där på nästa träning!

Huset jag bor i är jättefint. Det är stooort med en stor trädgård. Mitt rum är också riktigt stort, ca 30-40 kvadrat. Jag har en jättestor säng, en jättestor tv, en stor soffa, ett piano, två jättefina byråer, en eldstad, ja you name it. Så det är super.

Imorgon bitti bär det av till LAS VEGAS! Angela ska vara med i en stor konståkningstävling så vi kommer att vara där i en vecka. Nevadaöknen i augusti..Lite skillnad från Sveriges sommar! Jag kommer hem på lördag så då kommer ni höra mer från mig.
Jag tycker dock att det är lite tråkigt att vi ska flyga, vi skulle egentligen köra dit men det blev ändrade planer. Jag hade gärna åkt bil för att se landskapet och jag är så fruktansvärt trött på att flyga. Jag har jetlag och är trött hela tiden känns det som. På en vecka har jag flugit drygt 15 timmar, jag har suttit i 4 olika flygplan, alltså 4 lyftningar och 4 landningar... 4 passkontroller, bagage.. Ja, du förstår. Men men, jag kommer ju till Las Vegas så jag ska inte klaga!
Saknar alla där hemma något så galet!


                         

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Vi saknar dig också här hemma <3

2009-08-11 @ 12:16:20
URL: http://saraalexandramalm.blogg.se/
Postat av: N

ååh vad bra att familjen är trevlig!!! fuskigt att du ska till las vegas :P men ha dt såååååå kul gumman!!! :) (L)

2009-08-11 @ 12:59:55
URL: http://nathalielarssonmorau.blogg.se/
Postat av: Sophie

Guvilket stort o fint rum du har :D

2009-08-12 @ 00:54:52
URL: http://sooophiesliv.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Det är jag som är den andra au pairen :) Haha, min tjej går också på konståkning! Vi får ses där snart!

2009-08-12 @ 08:57:28
URL: http://newcitynewlife.blogg.se/
Postat av: Nicole

Haha jag kom pa nu att du har en blogg. sa himla kul att lasa! skont att hora att allt gar bra. saknar dig oerhort! vi hors babe

2009-08-12 @ 18:31:22
Postat av: cassandra

Åhh vad härligt det låter, ditt rum verkar vara hur stort som helst ! :) coolt att du redan ska åka till Las Vegas! hoppas det blir kul! :) ha det super bra!

2009-08-13 @ 11:54:46
URL: http://cassandraagren.blogg.se/
Postat av: Anna

Heejsan, Har precis läst ikapp massa inlägg och det låter ju som att det har gått jättebra med ditt möte med familjen och allting :D



Hoppas allting går lika bra och jag kommer fortsätta läsa ;D

2009-08-13 @ 17:30:12
URL: http://tredjemaj.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Hej! Kom hit när du vill, så fort jag är ledig! Är du ledig imorgon? Isf kan du få komma hit om du vill :) Vore trevligt! Mitt mobilnr är: 6503871445. Förstår att det var jobbigt att åka bort precis när du kom hit, man vill liksom landa när man väl är hos familjen. Men det kommer bli bättre, det kan jag lova!

2009-08-16 @ 07:54:42
URL: http://newcitynewlife.blogg.se/
Postat av: Anonym

Okej :) Nej jag har tyvärr inte fått mitt schema för nästa vecka än så jag kan inte riktigt bestämma förens jag vet mina jobbtider :)

2009-08-16 @ 09:22:45
Postat av: Victoria

wööw inte dåligt rum du har ju :D

Men sweet med L.V iaf... va också där en vecka med min värdfamilj förra året :P

2009-08-18 @ 05:30:50
URL: http://victoria---h.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0