Att vara framme i NY CITY!

Hej!
Jag får skriva detta inlägg riktigt snabbt, för internet strular och stängs av och sätts på bäst som det känner för det. Dessutom har jag inte med någon adapter så batteriet håller på att ta slut.
Just nu är jag framme i New York, och det känns verkligen jättebra. Jag är dock jet-lagad till max, eftersom det skiljer 6 timmar. Så just nu är klockan 06,40 här, och jag har redan varit vaken i ca 1,5 timme. Så jag är nyduschad och redo för breakfast (som tydligen består av läsk och ljust bröd).

Igår var en jooobbig och konstig dag, det var såklart jobbigt att säga hejdå till familjen på Kastrup, särskilt eftersom dem blev så ledsna haha. Men jag fick ju en perfekt bok av Jenny, en bok med massa skämt, som gjorde mig mycket gladare. Satt där helt ensam på Kastrup och skrattade högt haha. Flygningen mellan Köpenhamn och Frankfurt tog ca 1,5 timme och jag satt ensam på min rad så jag kunde ligga raklång och sova! Somnade när vi lyfte, och vaknade när vi landade. Sedan var det två timmars vänta på Frankfurt flygplats, och sedan 8,5 timmar mot NY. Det resan var lite jobbigare, men det gick bra.

Det är inte det lättaste att komma igenom US safety, så det tog lång tid på flygplatsen. Kolla pass, visum, fingeravtryck, ja you name it. Så vi var framme på skolan här i NY runt 8 igårkväll, och då var klockan 2 på natten svensk tid, och eftersom jag gick upp 5 på morgonen var jag rätt sliten. Så var det dags för ett välkomnsmöte och middag. Gissa vilken middag? That's right- Pizza!
Efter det fick vi våra rum, och jag bor i ett rätt stort som jag delar med 4 andra. Det är en tjej från Ryssland, en från Colombia, en från Brasilien och hon sista kom efter jag hade deckat.

Nu måste jag försöka publicera detta haha, men vi hörs snart. Miss u <3

Kommentarer
Postat av: cassandra

Åh vad spännande att du är i New york nu! ska bli roligt att läsa hur det går för dig! lycka till och ha det så roligt! :)

2009-08-04 @ 12:51:28
URL: http://cassandraagren.blogg.se/
Postat av: Alex

Haha välkommen till USA gumman! Nu skiter hela din diet sig när det bara är fet-mat ;) Det är dock mat i min smak haha. Njut nu av dina dagar i NY, miss you.

2009-08-04 @ 13:08:01
URL: http://saraalexandramalm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0