Att vara i USA

Jaa...Maten är ju speciell. Gissa vad det var till middag idag? Hamburgare och pommes. Plus efterrätt. Men nej mamma, jag äter ingen efterrätt! Och detta var den första köttbiten jag har ätit sen jag kom till USA, innan har det varit pasta och bröd. Och kakor såklart. Puh, hoppas det blir lite bättre hos familjen.
Idag har vi också haft lektioner hela dagen. På lektioner gör vi allt möjligt som har med barn att göra- övar på vår engelska (barnord) och gör pyssel, lär oss om nödsituationer och hur vi ska bete oss med barn i olika åldrar. Rätt kul faktiskt, tiden går snabbt. Vi har även lärt oss om sjukdomar och det var en rätt rolig uppgift. Vi fick vars en sjukdom att läsa på om i 10 min, sen skulle vi redovisa den för hela klassen och rita bilder på tavlan. Jag fick pink eye (ögoninfektion). Gissa vad Emma fick? Diarré hahah. Det var riktigt kul!

Ikväll har vi haft en polis från NYPD och föreläst om vad vi får och inte får göra, och hur vi ska hantera olika situationer. Han var riktigt rolig faktiskt, men lagarna och straffen är mindre roliga. Om du lämnar ett barn ensam i en bil kan du få fängelse i ett par år. FÄNGELSE? Helt sjukt. Du kan få 15 års fängelse om du rånar en butik. (Utan vapen) Jag har inte planerat detta alltså, men ändå? Underage drinking har ju också sina straff!

Jag kollade igenom presenterna idag igen, och jag upptäckte fler saker! Jag har fått ett rabattkort på Starbucks på ca 200 kr och ett presentkort på en restaurang i the City till imorgon!
Vi hade även international sing a long igår. Jag tror inte jag nämnde det? Ja, det var i alla fall så att alla länder fick gå upp på en sen och sjunga vars en barnvisa på sitt eget språk. Det var jättekul att se (och höra)! Speciellt Kina och Thailand haha. Vi sjöng små grodorna!

Idag har jag köpt en adapter så jag kan ladda allting inför imorgon! Passar på att lägga in lite bilder också!


                                              
Hejdå till mamma och pappa                     Mina presenter    


                       
New York City!                                       Min del av mitt rum

        
    
                          
Sing a long                                                                 Frukostflingorna     


                              
 Madde och Malin in class                         Min flagga av pasta

            
Polisen                                           Emma utanför vår byggnad

Kommentarer
Postat av: Nina

åhh vad kul med bilder :D:D:D:D:D

2009-08-06 @ 13:46:53
URL: http://ninaaupair.blogg.se/
Postat av: tintin

Tess, du får ju uppdatera oftare!! Jag är såå nyfiken på hur du har det!!! Tintin

2009-08-07 @ 17:24:41
URL: http://blondinbella.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0