Bilkörning

Ja, bilkörningen är ju lite annorlunda här... Dessutom måste jag ta körkort här, orkar inte plugga haha. Men enligt källor så ska det vara ganska enkelt, så vi får hoppas på det. Just nu kan jag köra på mitt internationella.
Jag var väldigt nervös när jag skulle köra i början, delvis för att min värdpappa har TJATAT om olyckor och delvis för att här är bilar överallt! Motorvägen har 4 filer, och min värdpappa tycker givetvis att jag ska ligga i den snabba. Men nej, nu i början tar jag det gäna lugnt i fil nr 2 eller 3. Började köra ensam i början av veckan och nu går det hur bra som helst. Har faktiskt haft körkort i nästan ett och ett halvt år.
En annan skum sak är att man får köra mot rött när man ska göra en högersväng. Hoppas jag inte blir för van vid det, funkar nog inte i Sverige sen.
Jag kör en automatare, såklart. I princip alla gör det här. Jag kör en stor bil, en ford expedition xlt. Får klättra in i den. Men det är nice!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0