It's fun to stay at the YMCA

2 veckor i USA idag...
Ännu en fin och varm dag i California. Idag har jag fått ännu fler nödvändiga saker uträttade, jag har öppnat ett bankkonto och fått min första lön. Och ja mamma, jag har öppnat ett sparkonto kopplat till kontot! Skönt att ha det gjort. Efter vi hade varit där begav vi oss till YMCA, den närmsta träningsanläggningen till vårt hus. Det var ren lycka när jag kom innanför dörrarna. För det första är det gångavstånd dit (men dan säger att jag likabra kan köra, typisk amerikanare haha).
De har en stor utomhuspool, för motionssimmning, men de har även vattenaerobicpass. Poolen är uppvärmd så jag kan använda den året runt! Tänk att motionssimma utomhus på julafton- så är det att bo i California. De har två tennisbanor. Inomhus har de fyra lokaler, en för spinning och tre för aerobicpass, stepp, skivstång, yoga, pilates, bodypump, danspass, ja, allt du kan tänka dig. De har dessutom en basketbollsplan (massa snygga killar) och ett stort gym. I gymet har de förutom alla maskiner löpband, trappmaskiner, cyklar, roddmaskiner och stavgångsmaskiner. Alla dessa har inbyggd tv och ipodladdare.
Omklädningsrummet har jacuzzi och bastu. Jag får använda allt detta hur mycket jag vill för ungdomspris dessutom! Och jag får en gratis lektion av gymet, ett anpassat pass och de har öppet från 5,30 på morgonen till 10 på kvällen.
Man kanske inte behöver bli överviktig ändå!

Resten av måndagen spenderades i ishallen på Angelas träning. Hade med mig teoriboken till mitt teoriprov inför mitt Californianska (?) kökort. Nu på kvällen åt vi tacos (det är helt sjukt så mycket tacos jag har ätit under dessa två veckor), och nu sitter jag och väntar på att tvätten ska bli klar så att jag kan gå till sängs... Första gången jag tvättar själv är när jag är i USA med en tvättmaskin på engelska, och med helt olika symboler än här hemma. Jag förklarade för Dan att detta ska tvättas i 30 grader C, vilken inställning är det..? Han kollade på mig konstigt och skrattade. Celsius är inte poppis här. Så vi får se om jag har några kläder som går att använda efter mina tvättmetoder!

Kommentarer
Postat av: Nicole

Coolt med gymmet! anders larde mig celsius igar det ar fahrenheit-32 delat pa 2 och plus med en halv till en grad. sa 72 fahrenhet blir 71-32=59/2+1 sa 30 grader =) tror det ar ratt haha.

2009-08-18 @ 11:16:52
Postat av: Anna

haha måste säga att det gymmet låter ju jätte häftigt :D

2009-08-18 @ 13:38:13
URL: http://tredjemaj.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Hej! Jag skulle till isrinken idag men Kailey blev sjuk i morse så det blev inget, jätte tråkigt. Hade sett fram emot att träffa dig :) Men mitt nr: 6503871445. Sms mig så jag får ditt nr, vi kanske kan hitta på något. Jag slutar halv fyra, när slutar du? :)

2009-08-18 @ 18:06:14
URL: http://newcitynewlife.blogg.se/
Postat av: Victoria

"Kaliforniska körkort" ;) hihi

2009-08-20 @ 08:08:42
URL: http://victoria---h.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0