Söndag

Idag har varit en bra dag. Pratade med Mamma på skype en timme igår, och det behövdes många näsdukar, men nu känns det bättre. Idag har det varit ännu en fin california dag, nästan 30 grader och sol. Man vänjer sig dock väldigt snabbt, det är inget som man fokuserar på längre. Idag har vi fixat en telefon till mig. Jag hoppades på att kunna använda min 2 månader gamla rosa touch mobil som jag älskar, men nej, det fungerar inte med det amerikanska abonnemanget som familjen har. Så jag fick välja ut en ny telefon. Blev en lila mobil med en tangentsats som en dator, så det är nog rätt häftig. Så nu har jag ett amerikanskt abonnemang och mitt svenska är avstängt, så det är inte lönt att ringa eller sms det. Och inte det amerikanska för den delen heller, det kommer att bli väldigt dyrt för mig. Så vi får överleva på skype och facebook.


På eftermiddagen så träffade jag äntligen några andra svenska au pairer. Det har varit väldigt jobbigt att vara iväg med familjen så länge innan man har hunnit träffa någon kompis, för jag har känt mig väldigt ensam och har haft enorm hemlängtan, och ingen att prata med. Så jag såg verkligen fram emot att träffa dem. Det var Johanna, som jag var med på au pair skolan i New York, och en tjej som heter Kajsa som också bor här i närheten. Kajsa hämtade mig och sedan bar det av till Great Mall i San Jose. Hade jättetrevligt och hittade massor av fina saker! Vi började shoppingturen med en fika på ett ställe som bara har kanelbullar i olika smaker och format, jag köpte minikanelsnäckor med nötter på. Mums! Därefter flög tiden förbi och helt plötsligt var det stängningsdags. (Vilket var klockan 8 på en söndag) Kan man göra annat än att älska det? Då åkte vi till Panda Express (kinamat) och åt deras välkända orange chicken, och pratade om sorgliga barnfilmer!

På bilden ser ni mina inköp, forever 21 igen, ett par skor, älskade H&M, ja ni ser.
Fanns dock mycket mer som jag ville ha!


Kommentarer
Postat av: cassandra

Åhh vilken cool telefon du har!! jag har alltid velat ha en sån, det är ju verkligen den ultimata amerikansaka telefonene!! gud vad jag är avundsjuk på dig nuii1 :D hopaps du har dt bra!

2009-08-18 @ 21:46:28
URL: http://cassandraagren.blogg.se/
Postat av: jeppan

jag är så avundsjuk på dig tess=(

2009-08-19 @ 13:17:44
URL: http://rebeccaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0