Starbucks

Jag måste sluta med med mitt störda koffein intag som jag har lagt till med sedan jag kom hit. Min värdpappa köpte ju ett flak Cola zero och ett flak Diet coke med limesmak när jag kom, som står iskalla i min egna lilla kyl. Det är svårt att låta bli att ta! Dessutom finns ju underbara Starbucks här! Igår blev det en fika på Starbucks med Johanna och Kajsa, och jag träffade även två andra svenska tjejer som var jättetrevliga. Vi är ju några stycken här. De har varit här ett tag nu så det var kul att få lite tips, jag kände mindre hemlängtan efter fikan efter de berättade att de har det jättebra här. Idag har jag varit på gymet, vilket var underbart. Älskar att motionera. Därefter var det pianolektioner och iceskating. Den stora händelsen för idag är att jag har lärt ett av mina värdbarn att knyta skorna, han har haft stora problem med det och det var ett av mina mål under mitt år. Så att ha klarat lära honom på två veckor känns toppen. Nu på kvällen har jag och familjen haft vårt möte med vår LCC (en tjej som jobbar på förmedlingen) för att se så allt stämmer. Hon var superbra och mötet gick kanon, och vi bjöd på brownies som jag bakade.
(Ja, de gick att äta)

Nu har jag gjort planer för helgen och det är spännande, eftersom detta är min första riktiga helg här. Imorgon kväll ska jag på en utomhusbio i en park i närheten, på lördag ska jag hem till Michaela och steka vid poolen och på söndag ska jag äntligen in till San Francisco city.

Hoppas att det blir bra väder, men eftersom jag inte har sett antydan till ett moln på denna klarblåa himmel på två veckor så är det nog rätt stor chans för att mina önskningar slår in!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du har verkligen supertur som är i San Francisco-området. Visst, New York kanske hade varit coolt med massa kändisar och grejer, men SF är bara såååå underbart vackert!! Glöm inte att kika på sälarna (eller är det sjölejon?) nere vid piren :) Jag avundas dig, och ångrar att jag inte åkte. Nu är jag rent för gammal. Lycka till!

2009-08-21 @ 15:28:20
Postat av: Alex

Hej hjärtat! Nu är jag hemma från mallis, har sjukt mycket ånget för det haha. Miss you, skickar ett mail och berättar allt snart <3

2009-08-22 @ 13:44:25
URL: http://saraalexandramalm.blogg.se/
Postat av: Nina

du verkar ha det bra :)

2009-08-24 @ 05:55:09
URL: http://ninaaupair.blogg.se/
Postat av: eva clarberg

jag tycker du verkar gora jattefint ifran dig.

hoppas att s.f.c var en liten hojdare.

om min lilla och gamla kunskap kan vara till nan

hjalp,hor garna av dig.

kram eva

2009-08-24 @ 22:35:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0