Helgerna & Bilder

Okej, så förra helgen såg ut såhär.

På fredagen var vi på fest i Burlingame, där Linda och Elin bor. Vi blev positivt överraskade när vi kom till festen, massa roligt folk och bra musik. Vi var där hela natten lång och spelade Beer Pong och dansade.

På lördagen sov vi länge, sedan åkte vi ut till Vista Point, en utkiksplats i närheten av där Linda och Elin bor. Jätte fint och mysigt! Vi hade picknick i solen och gick en promenad.
På kvällen var Elin tvungen att jobba, men Linda hade huset för sig själv så två amerikanska killkompisar kom över för att dricka vin, spela nintendo wi och UNO! Jag blev kallad Unonazisten. Bara för att jag var den enda som kunde reglerna och jag är något av en tävlingsmänniska... Jag och familjen spelar ju alltid Uno, och i vår familj finns det inget annat alternativ än att vinna!

På söndagen åkte vi till Stanford och hade en lång fika på Starbucks och sedan åkte vi hem till Linda för att äta på restaurang och se film. Mys!

Denna helgen var som sagt lugn eftersom jag var sjuk i veckan.
I fredags var jag, Linda och Elin på Cheesecake factory, favoritrestaurangen, och därefter åkte jag hem och kollade på Män som hatar kvinnor som mamma så snällt hade skickat! Tack! Älskade filmen. Riktigt bra.

På lördagen var det Stanford igen, denna gången gjorde jag mer än fikade på Starbucks haha. Jag, Frida och Mikaela åkte dit (en "ny" Mikaela haha). Jag hittade världens bästa butik, det är en affär med bara I.Ds smink. Alltså de som har de kända pudert. Det blev en mineral ögonskugga och en borste till det! Mycket billigare än i Sverige, och mycket större utbud.
På kvällen blev det bara att stanna hemma. ALLA mina kompisar var borta på annat håll eller jobbade. Så det var riktigt drygt, men sådana dagar kommer också. När man är hemma i Sverige så är det ändp okej, för då umgås man med sin familj, men här är man totalt ensam.

Söndagen var det äntligen in till city! Vi var ett gäng på 5 tjejer som åkte in. Blev lite shopping och en fika, sen begav Linda sig hem för att jobba. Frida och Andrea ville se bron (som jag redan har sett två gånger), så jag och Elin strosade runt i China town. Batteriet på kameran var dött, så inga bilder denna gången. På kvällen åt vi Thai mat och sedan gick jag, Frida och Andrea på bio. Vi såg en ny bio med George Clooney som hette Up in the air. Inget att rekomendera... Förutom att man fick titta på Clooney i två timmar. Vissa repliker var klockrena, men handlingen var mest deprimerande. Biosalongen var dock imponerande. Mitt inne i ett shoppingcenter i centrala San Francisco. Shoppingcentert är gigantiskt! 5 våningar och julskyltning överallt. Mysigt!

Efter bion gick jag och Frida för att ta det sista tåget hem. Det är framme halv 11, så det är rätt lagom att komma hem då när man börjar jobba 7 dagen efter.
Påväg till tåget (15 min promenad) så börjar det SPÖregna. Det hade duggat lite under dagen, men nu öppnade sig himlen helt. Så vi var helt genomblöta när vi satte oss på tåget. När vi hade åkt i en halvtimme så stannar tåget pågrund av att en bil är fast på rälsen. Antagligen någon som försökte begå självmord...
Så där satt vi i 1,5 timme! Riktigt drygt.
Så blöt, kall och trött gick jag till sängs vid halv 1.

















Kommentarer
Postat av: Nicole

Du är riktigt snygg i dem glassögonen!

2009-12-09 @ 14:06:26
Postat av: Sandra

Din engelska är sjukt bra!

2009-12-22 @ 10:32:31
URL: http://sandraaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0