Julafton & Julmat

Så, min Christmas Eve var ju rätt annorlunda än vad den brukar vara, både positivt och negativt. Jag började som sagt jobba kvart över 6 på morgonen, så då var jag trött, arg och hade massa hemlängtan. Men därefter blev det mycket bättre. Jag åkte och fixade den sista julklappsshoppingen, sen åkte jag hem till Linda och Elin. Vi följde med Lindas familj till en kyrka och kollade på ett julspel. Det var helt okej... Det var mysigt i alla fall. Man fick lite julstämning, som det förövrigt har varit väldigt lite av här. Beror nog på vädert och avsaknad av julstakar.
I alla fall, vi åkte hem till Elin och lagade vår egen lilla julmiddag. Så himla gott! Därefter gjorde vi eggnog och öppna våra presenter som låg under vår lilla minigran. Fick ett doftljus och en ögonskugga från I.D. Tack!
Sedan åt vi pepparkakor, ballerina och daim och kollade på Harry Potter.
Sjukt mysigt, tack tjejer!

Det är verkligen en speciell känsla att fira Jul ensam... Jag fick verkligen mycket nu energi till att stanna här, för man känner sig så vuxen på något sätt. Laga sin egen julmiddag och fixa allting själv. Man känner sig så självständig och det är verkligen kul!
Det var som Elin sa, vi flyttade hemifrån när vi var 19. Dessutom till ett annat land. Visst, vi bor hemma hos en familj, men samtidigt har vi mer ansvar på andra områden. Vi tar hand om 2-3 barn också. Inte bara oss själva.

Här kommer lite bilder!

       


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0