Julstämning & Helg

Gud vad dålig uppdatering av mig. Förlåt.
Beror på att jag har haft en jobbig helg och en jobbig vecka. Det är jobbigt att vara borta från sin familj runt julen, särskilt när det är snö och mysigt hemma i Sverige.

Förra veckan flöt på bra. På onsdagen åkte jag och träffade Elin och Linda i Burlingame, vi satte oss på en pub och drack ett glas vin. Underbart! Elin hade även en kompis över från Sverige, så det var kul att träffa henne.
Torsdagen blev det fika med Frida, Mikaela och Sara. Gjorde upp lite planer för helgen. Tyvärr blev det ändrade planer haha.
På fredagen träffade jag Thomas och vi gick på en fest.. Det var trevligt. På lördagen åkte jag in till stan med Linda och Elin, Elin jobbade kväll och jag och Linda hade planerat att gå ut på klubb med Frida och dem. Tyvärr blev det inte så eftersom Linda var low on cash och jag var ordentligt bakis.
På kvällen träffade jag Elins kompis Chris för första gången, han bjöd med oss på fest hos sin killkompis Casey i Hillsbrough. Huset var SJUKT. Så jävla fint och stort. Massa trevliga folk. Synd att jag var så bakis så att jag inte kunde njuta av det haha, satt mest i en hörna tyst.

Söndagen gjorde vi ingenting i princip. Lite julshopping och så. På kvällen träffade jag Thomas snabbt.

Berätta jag om lucia förra helgen? Det var i alla fall jättemysigt. Jag åkte hem till Linda och Elin så sjöng vi luciasånger för deras värdfamiljer och åt lussebullar och drack glögg. Kul att dela med sig av våra traditioner!

Denna veckan är barnen lediga från skolan så jag har ett litet annorlunda schema. Skönt med variation faktiskt. Och det innebär sovmorgon för mig! Igår åkte vi till en park och cyklade, jättemysigt. Och imorse bakade vi till min lilla get-together som jag ska ha ikväll med tjejerna.

Njut av snön där hemma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0