Seg Helg & Julmiddag

Ännu en seg helg... Jag behöver en riktig lång galen partyhelg snart. För mycket jul, thanklsgiving och familjemiddagar. Längtar till julen är över. Första gången jag känner så i hela mitt liv.

I veckan så föreslog min värdpappa att jag åkte iväg med barnen till ett shoppingcentra för att hälsa på jultomten och köpa julklappar till deras mamma och pappa. Vi planerade att göra det på fredag eftermiddag eftersom barnen inte hade några aktiviteter. I torsdags gick min bil i sönder så jag kunde inte komma någonstans på kvällen, så jag träffade bara Linda och Elin EN GÅNG förra veckan. Jag är van att träffa vänner minst en gång om dagen.
På fredagen när vi skulle åka till shoppingcentrat så sa min värdpappa att min bil var lagad och att vi var tvugna att hämta den. Vi kom inte hem fråns vid 5, och då hade jag jobbat 9 timmar den dagen, 48 på hela veckan. (Vi får jobba max 10 timmar per dag, max 45 timmar i veckan. Alla får samma lön och den är baserad på det, även om man jobbar mindre).
Och då ville de att jag skulle åka iväg med barnen och shoppa. Jag sa att jag faktiskt hade gjort planer för kvällen, jag måste stå på mig själv. Dessutom hade familjen en julmiddag dagen efter (igår) som jag lovade att jag skulle gå på. Så jag var TVUNGEN att träffa vänner, annars skulle jag dött.

Så jag åkte in till SF och åt middag på restaurang med Linda, Anna och Laura. Jättetrevligt!

Igår (lördag) var det som sagt julmiddag här hemma, så jag städade på morgonen och var med på eftermiddagen och hela kvällen. Det var okej, saknar min egen familj och det fanns andra saker jag hellre gjorde. Samtidigt är det kul att spendera tid med familjen och uppleva de amerikanska (och kristna) traditionerna. De läste ur bibeln och hade teater om när Jesus föddes.

Efter middagen sa så föräldrarna att jag kunde åka och shoppa med barnen på söndagen, idag alltså. Eftersom jag redan hade sagt nej en gång kunde jag inte säga nej igen... Och barnen ville verkligen. Så det var bara att le och säga: Självklart.

Så imorse åkte vi klockan 10 mot ett shoppingmall. Det var faktiskt kul, barnen var jätteglada och vi åt lunch och glass, och hittade massor av julklappar. De fick ta bilder med tomten också.
Så jag har ingenting emot att göra något med barnen på fritiden då och då eftersom man måste faktiskt ge och ta. Vi kom hem ca halv 3. Då hade jag bestämt att åka hem till Elin för att hitta på något med henne och Linda, eftersom jag inte har varit "fri" från familjen en enda dag denna veckan. När jag kommer hem frågar jag om jag kan ta bilen (av artighet eftersom den är "min").
Då säger min värdpappa: Jag behöver faktiskt den nu i eftermiddag för jag ska åka och köpa gran och julblommor. Okej, det är väl inga problem, jag kan faktiskt inte begära att jag ska ha bilen. Men saker är den att min värdmamma är på jobb så jag måste ju passa barnen under tiden han är borta... Jag bara ja, men jag hade gjort planer... Så säger han: Jag skyndar mig, jag är nog hemma om 1-1,5 timme.

Kul..?

Så nu sitter jag här och väntar... Ska väl spela lite spel med barnen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Känns som om du är lite gnällig

2009-12-14 @ 20:14:31
Postat av: Tess

Ja, man blir kanske lite gnällig när man jobbar 45 timmar i veckan för 30 kr i timmen, och måste jobba över utan att få extra betalt. Och få reda på det 1 minut i förväg. Hade inte du kanske velat gnälla på din egen personliga blogg som är frivillig att läsas, Anynom?

2009-12-15 @ 01:25:13
URL: http://tessiusa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ahahahaha såägd hon blev! får fucking allt gratis och endå ska hon klaga............. brat

2009-12-19 @ 23:40:21
Postat av: Natalie

Jag vet icke vart jag ska börja, fy fuck vad mesiga små patetiska människor! Älskade Tess, ignorera! Mitt internet kommer om ett par dagar, men nu är jag i Oxie och snor deras, så hinner jag i julstressen mellan skinka och köttbullar så får du ditt svar ikväll. Gumman, ta INTE åt dig, du har rätt att klaga, för allvarligt talat så har ju dessa anonyma människor ingen aning själv och jobbar man för 30 kr i timmen är man inte så motiverad att sen jobba extra for free. Jag svarar ikväll. LOVE YAH! <3

2009-12-24 @ 13:42:20
URL: http://dirtylittledetails.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0