Dålig uppdatering & Helg

Ja, jag vet att jag är dålig på att uppdatera på helgerna, men det är för att jag är iväg på massa roliga saker istället för att sitta hemma framför datorn!

I fredags var det fest hemma hos en killkompis som bor i Burlingame, där Linda och Elin också bor. Det var verkligen vad vi behövde efter denna veckan. Först säga hejdå till Malin och sedan få ett besked om Mikaela, min bästis här haha, också kommer att åka iväg.
Så, lite fest var precis vad vi behövde.
I lördags var vi mest trötta så vi hängde hemma hos Elin och bara kollade på youtubeklipp (parlamentet, time out) Haha. Jag åkte hem på eftermiddagen eftersom jag hade lovat att följa med på en slöktmiddag med min värdfamilj. Det är nog det värsta du kan göra här. Släktmiddagar kan vara tråkiga hemma i Sverige när du är med din släkt, tänk då när du är hos en släkt som du inte känner och som pratar ett annat språk än du själv. Nje, lite mindre kul lördagskväll... Fick lite hemlängtan också.

Igår var vi inne i ett soligt San Francisco. Kan inte riktigt förstå att det är 15-20 grader i mitten på november. Galet.
Det blev shopping för min del. En kavaj, ett par jeans, en tunika, en handväska och en grå kofta. Därfter satte vi oss på ett torg mitt i stan och åt kinamat i solen.

På kvällen åkte jag, Mikaela och Linda och såg Michael Jacksons This it it. Sämre än vad jag förväntade mig men ändå helt okej antar jag.

Just nu är det måndagmorgon, tungt, men idag lite tyngre än vanligt. Jag vill inte att Mikaela ska åka iväg.

Bilder från helgen och shoppingen kommer, just nu ska jag äta frukost, skypa med mamma och dra till gymet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0