Allmänt & Saknad

Jag mår mycket bättre nu än vad jag gjorde för ett par veckor sedan. LA-helgen gjorde mig verkligen peppad igen. Hemlängtan kommer och går, och just nu känns det väldigt bra här.
Men även när det känns som bäst så är det många saker som man saknar där hemma. Något som jag har börjat sakna väldigt mycket är matlagningen och maten som vi äter hemma.
Här är det verkligen skräpmat. Dessutom bor jag i en barnfamilj. Här är maten ljumen och smakar inte värst mycket. Min värdpappa kan vara och han är väldigt mån om att jag ska gilla maten, så jag får dåligt samvete när jag skriver såhär.
Men sedan jag kom har jag ätit tacos, kyckling, potatismos, kycklingmackor, mac and cheese och fisk/kycklíngpinnar. Fast två gånger har han faktiskt köpt lax till mig! Det är svårt att leva i en familj som inte har samma vanor som en själv. Jag får äta allt som finns i huset, tyvärr gillar jag inte så mycket där...
Läste i en kompis blogg att hon väntade på sin mamma som skulle komma hem med mat, och guud vad avundsjuk jag blev. Tänk när man hade en mamma som åkte och handlade och man kunde be henne köpa något gott med sig hem och ha någon som lagar mat till en. (Som man gillar). Eller en Pappa som äger en matbutik haha. Japp, det ska jag uppskatta mer när jag kommer hem. (Om 9 månader)

Jag saknar en riktigt stark gryta med ris eller en grillad köttbit. 
Det blir ofta restaurangbesök, vilket leder till att jag inte har några pengar.

Ja, där hade ni lite cravings för mig just nu haha.


Kommentarer
Postat av: A

Men.. vad jag inte förstår är varför du bara gnäller? Du är i Usa, landet dit alla nångång vill ta sig, och du gnäller. Istället för att gnälla på maten och hur kasst ditt jobb är, så se det som den familj som det faktiskt är under tiden du är där. Erbjud dig att laga något riktigt svenskt en dag, om du kunde få pengar till att laga dagens mat, tex. Och fixa till en svensk äpplepaj/smulpaj.

Man söker inte ett aupair-jobb och förväntar sig att allt ska vara som hemma. Man får ta seden dit man kommer ju. Du verkar ju inte vilja få det bättre.

Sen klart det är en pain in the ass att vara så långt från familjen, men de är iaf kvar när du kommer hem. Se till att göra din vistelse till vad den är - en once in a lifetime upplevelse. Lämnar du bra minnen efter dig, behöver du kanske bara köpa dig en flygbiljett när du vill tillbaka till Usa :)

2009-10-29 @ 02:04:56
Postat av: Susann

Jag håller med dig Therese. Tråkigt när man inte kan stå för vad man skriver utan måste gömma sig bakom ett alias.

2009-10-30 @ 18:46:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0