En vanlig arbetsdag

Okej, hur ser en vanlig arbetsdag ut för en au pair?
För mig ser den i alla fall ut såhär:

Jag går upp halv 7 på morgonen, fixar frukost och lunchboxarna till skolan. Väcker barnen (vilket inte alltid är det enklaste...) och äter frukost med dem. Sedan skjutsar jag dem till skolan.
Är oftast ledig mellan halv 9- halv 1, men jag måste antingen tvätta, städa barnens rum eller städa badrummet nästan varje dag också under dessa timmarna eller på kvällen. 
Halv 1 kör jag och hämtar Angela från skolan eftersom hon bara går halvdag pga konståkningen. Kör hem henne, gör mellanmål, skjutsar henne till isrinken.
Sedan skiljer det sig beroende på vilken dag. Ibland stannar jag vid isrinken och värdpappan tar hand om Dave. Ibland kör jag tillbaka och hämtar David och skjutsar honom till isrinken eller till någon annan aktivitet. Sitter vid isrinken mellan 2-5 timmar (som nu). Skjutsar hem barnen, ibland lagar jag middag, äter middag med dem och vissa dagar är det iväg till piano eller fotboll. Sedan slutar jag vid 7-8 på kvällen.


Kommentarer
Postat av: Annie - läsare

Hej Tess! Kul att du skriver om både vardagsliv och partyliv utanför famlijen! Keep up the good work! jag skall fortsätta läsa! :)

2009-10-06 @ 21:16:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0