Kaos & fredag

Idag har verkligen varit en dag då nästan allting har gått fel. Gud, vad jag hatar sådana dagar.
Imorse gick jag upp halv 7 för att laga svenska pannkakor till barnen. Och det gick faktiskt bra. Därefter gick det utför.
Bestämde med Linda att vi skulle träffas på ett shoppingcentra som heter Great Mall, eftersom jag verkligen behöver nya kläder! Har varit där en gång förr, men då har inte jag kört...
Stod på google maps att det skulle ta en kvart dit.
Efter 1 timme och en kvart hade jag fortfarande inte hittat dit och jag hade kört på och av motorvägen hur många gånger som helst. Jag körde helt vilse, hade inte ens en aning om vart jag var. Längesedan jag var så fruktansvärt arg och frustrerad. Känns som man lever på stenåldern när man inte kan hitta till ett ställe. Och jag tänker inte lägga mina pengar på att köpa en GPS här. Det borde komma med bilen. Fan.
I alla fall, jag insåg att jag inte skulle hinna shoppa ändå så jag åkte tillbaka till Mountain View. Parkerade bilen och promenarade lite i downtown, första gången sedan jag kom, riktigt kasst men nu blev det gjort. Där är verkligen mysigt! Inga butiker men gott om fina restauranger.
Eftersom jag inte kände för att sätta mig på en restaurang ensam så tänke jag köra inom MCdonalds och äta innan jag hämtade barnen. Till mitt försvar kan jag säga att jag inte har ätit där sedan jag kom hit. MEN. Det var helt fullt på parkeringen. Fullt! Ingen annan parkering i närheten. Ofta?
Jaja, arg som fan körde jag ut därifrån och en annan bil kör precis ut och tutar som fan på mig. Precis som att han vet att min dag redan suger.
Sedan dess har det varit en massa saker som går fel, antagligen för att jag redan är irriterad.
Och jag åt ju aldrig lunch, jag stannade till på baskin robins och köpte en kula chokladglass. Så nu är klockan 15,30 och jag här ätit två pannkakor och en kula glass idag.
Ikväll är det middag hemma hos Linda och jag längtar tills jag kan dra ifrån jobbet. Fyfan vad jag behöver denna helgen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0