Maria & Uteliggare

Så, jag har alltså varit ledig onsdag, torsdag och nu fredag för att min värdfamilj är på konståkningstävling. Och tur nog så skulle Marias (en tjejkompis till mig) familj på semester till just San Francisco under dessa dagar. Så vi träffades inne i SF i onsdags och det var så himla kul! Kändes jättekonstigt att möta upp Maria här, hon är den första som jag träffar som jag känner sedan jag kom hit. Hur kul som helst att få se henne. Och underbart att få höra lite om vad som händer hemma i Sverige och Malmö.
Vi spenderade hela kvällen inne i San Francisco och guuud vad skumma människor det finns här. (Precis som alla andra storstäder antar jag). Det kom fram folk som var agressiva, som vissade bajspåsar på magen, som sjöng imse vimse spindel för oss och folk som bara ville säga God bless you. Tack...

När vi gick tillbaka till Marias hotel så var det massa folk och reportrar som gick runt. Det var polisbilar utanför och två helikoptrar svävande ovanför oss. Tydligen var Obama i stan och bodde på hotellet mitt emot.

Jag fick en liten present av Maria också, jag fick lösviktsgodis (mums!!), senaste nummert av se & hör, ett låångt brev av Linn och en skiva med okänt innehåll. Kollade på skivan igår och jag skrattade och grät om vartannat. Tjejerna hade spelat in en film till mig med massa hälsningar och så hade den följt med under en festkväll. Haha, mycket roligt. HO HOO?
Saknar er!

Det var jobbigt att säga hejdå till Maria, det var som att säga förväl en gång till. Men samtidigt var jag så glad att jag fick träffa henne överhuvudtaget så det kändes ändå helt okej.

Tack gumman!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0