Positivitet och Negativitet

Jag tycker att det är jättekul att få kommentarer, både positiva och hm..mindre positiva. Men. Jag tycker att ni kan skriva in ert namn. Då räknas inte "A" t ex. Lite svårt att ta kommentarerna på allvar.

"A" tycker att min blogg är negativ och att jag bara klagar, och inte verkar vilja få det bättre. Jättetråkigt om ni har fått det intrycket av min blogg, för det är verkligen inte så jag har det. Väldigt ofta är det väldigt bra, men när jag har en dålig dag så behöver jag prata om det. Och då är det svårt när man inte kan prata med sina vänner eller sin familj. Så då skriver jag av mig i bloggen, och sen släpper jag det. Ibland tänker jag inte ens på att andra läser, utan jag skriver mest för att bearbeta något, som hemlängtan eller en eventuell konflikt. Ofta när jag har en dålig dag och skriver om det, kan jag sitta och skratta åt det med ironi bakom skärmen, men jag antar att det inte kommer fram i text.

Jag är väligt glad över att vara här i USA och jag har jättekul. Jag är även glad över att allt inte är perfekt, eftersom det gör så att jag lär mig. Jag har redan lärt mig jättemycket och jag har verkligen växt som person.
Detta är efterallt frivilligt, så hade jag inte gillat det så hade jag inte stannat.

Så, tänk efter innan du skriver en kommentar om att jag bara klagar, om ni inte är au pairer själva så är det faktiskt rätt svårt att sätta sig in i situationen.

Och stå gärna upp med ett namn till era kommentarer.


Kommentarer
Postat av: Nicole

Jag tänkte precis svara på hennes/hans kommentar och säga samma sak, att bloggen är som en dagbok och att man skriver av sig och är ärlig med sina känslor. Inte låtsas som om allting är bra, det är såna ytliga bloggar som blir tråkiga att läsa, ingen känsla liksom. Så jag tycker du ska fortsätta skriva av dig om det får dig att må bättre (så är det för mig också). Sen är det alltid kul att få tips och peppkommentarer, men man kan ju tänka på hur man skriver..

2009-10-29 @ 19:28:19
URL: http://nostress.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag älskar att följa din blogg! så jävla kul att få en inblick av hur livet an vara där på andra sidan då jag själv tar studenten till sommaren och funderar på att åka över ett år som au pair :) tycker det är bra att du skriver både om de positiva och det negativa

2009-10-29 @ 19:50:53
Postat av: Lina från gbg

nej för helvette, fortsätt att vara öppen. Livet är inte toppen, och det är jättebra att du skriver både och! Jag tänker åka som aupair i sommar, och mindre positiva inlägg gör bara att jag får en rättvisare bild av det hela. Annars framstår aupairlivet gärna som värsta glamouröst och toppen aaaalltiiid. SKIT BRA blogg som jag följer. Jag kommer säkert med frågor så smånning om :)

2009-10-29 @ 21:13:07
Postat av: Mr C

Jaha. Var nog min första kommentar på den här bloggen och en halvtimme senare dyker ett nytt blogginlägg upp där man uppmanas att skriva sitt namn. :-| Annars är det ju inte precis ovanligt med alias eller motsv. här på nätet. Det är ju snarare regel än undantag.

2009-10-29 @ 23:13:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0