Sjuk

Igår (fredag) mådde jag inte helt 100, men jag ville som sagt få ut det bästa av helgen ändå. Så jag mötte upp Linda och Mikaela efter jag slutat jobba för att se bio. De åt först middag på en väldigt orientalisk restaurang, live musik, magdansöser och vattenpippa. För ett ögenblick kändes det som att man var utomlands. (USA är inte utomlands längre haha).
Därefter kollade vi bio, vi såg en film som heter The inventition of lying. Handlar om att lögner inte existerar, människor kan inte och vet inte hur man ljuger. Så alla säger sanning alltid. Tills en man kommer på att man kan ljuga. Så vad han än säger så tror alla på honom, för de vet inte att man kan säga något som inte stämmer. Riktigt rolig film.
Biograferna här är så mycket härligare än i Sverige. Istället för bara popcorn och godis kan du köpa kaffe, te, glass, pizza, kakor, ja you name it. Dessutom är stolarna i biografen lutningsbara, plus att man aldrig får bestämda platser. Du sätter dig där det är nice.

Under bion började jag att må sämre och sämre så på vägen hem körde jag in på ett apotek och köpte en termometer (ja apoteken har öppet 24/7), och visst, den visade 38 grader. Lagom kul. Bestämde mig ändå för att åka till Malin dagen efter, alltså idag.
Men. När jag vaknade i morse insåg jag rätt snabbt att det inte skulle hända. Febern hade stigit till 38,5 och jag hade en fruktansvärd huvudvärk. Så det blev bara till att ställa in planerna och acceptera att man måste ligga hemma i sängen under sin lediga lördag när det är strålande sol där ute och ens vänner gör en massa roliga saker.

Under dagen har jag bara blivit sämre. Imorse planerade jag att åka och hyra en film, köpa lite glass och bara ligga i soffan och ta det lugnt. Men jag är får sjuk för det. Jag orkar inte ta mig utanför huset. Det var knappt så att jag orkade äta middag. Nu klockan 8 på kvällen åt jag det första och enda som jag har ätit på hela dagen, lite kyckling. Jag har fruktansvärd huvudvärk, det gör ont att ha ögonen öppna, och jag är täppt i näsan och har feber. Så himla tråkigt. Hela dagen har svävat mellan sömn och vaket tillstånd.

Min värdfamilj är verkligen jättegullig mot mig. Frågar hela tiden om jag behöver något, hur jag mår och om de kan hjälpa mig på något sätt.
Men ändå önskar man att man var hemma i sin egen säng, och att mamma och pappa kunde pyssla om en.
Lite ynkligt, men är man sjuk så är det tillåtet.


Kommentarer
Postat av: Nicole

Blää, jag har också vart sjuk sen i onsdags :( krya på dig!!

2009-10-04 @ 16:14:00
URL: http://nostress.blogg.se/
Postat av: Malin

"Du sätter dig där det är nice."

Haha dina uttryck dödar mig. Jag är dubbelvikt!

2009-10-05 @ 04:23:41
URL: http://sandbergmalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0