Jobbig vecka

Ja, detta har varit en tuff vecka. Många meningsskiljaktigheter med familjen. Det är väldigt jobbigt att komma till en familj som har andra värderingar än en själv. Ibland vill man bara skrika och åka hem och krama mamma och pappa. Men det är då det gäller att bita ihop och ge sig fan på att klara detta. Och det har jag gjort.
Men.
För där finns ett men.
Åker jag för att "klara av" ett år? Nej.
Jag åkte för att ha ett roligt sabbatsår. Ett roligt och underbart år mellan när jag gymnasie och högskola. En paus.
Ibland funderar jag på om detta året ska fyllas med andra saker än ett au pair jobb. Jag har kommit fram till att jag nog inte är den rätta för detta sorts jobb. Men familjen är nöjd med mig, så det är ju bra. Det är nog jag som inte är riktigt nöjd.
Helgerna är toppen - jag önskar att vardagarna liknande dem lite mer.
Jag önskar att jag kunde ligga på en strand med en drink i handen - det hade varit ett bra sabbatsår. Jag funderade på många olika saker att göra detta året, au pair, backpacka, bartender, hänga med Nicole i Brasilien.
Detta är utan tvekan det mest lärorika alternativet. Jag har snart varit här i två månader och jag har redan lärt mig så mycket. Jag har lärt mig mycket engelska, jag har lärt mig att inte vara rädd för att fråga om saker, jag har lärt mig tackla svårigheter, jag har lärt mig vara ensam och jag har lärt mig att överleva i ett främmande land utan Mamma och Pappa.
Jag har lärt mig vara ansvarsfull.
Men,
Ibland önskar jag att jag kunde vara ung och dum.
Ansvarslös och full.
Jag har möjligheten.
?

Kommentarer
Postat av: Nicole

Ibland är det bra att lära sig saker den tuffa vägen, shit var man är stolt över det efteråt! Vad du än gör tror jag att du gör rätt. Kör hårt mjukt!

2009-09-22 @ 15:28:19
URL: http://nostress.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag tror att du kommer älska usa mer och mer ju längre du stannar. tror du kommer finna din plats och känna dig mer hemma efter ett tag med. allt som behövs är nog lite tid för att det ska ordna sig. annars får du ju såklart snacka med familjen.



kram på dig

2009-09-22 @ 17:53:28
Postat av: Johanna

Jag förstår exakt vad du menar! Känner lite likadant, men ändå tänk på det positiva vi bor i Californien!! :O Finns ju as mycket att se, göra och upptäcka! Jag tror det är viktigt att vi gör saker när vi är lediga så man inte bara sitter och ugglar för då blire piss! Vi har ju varann de är det viktigaste och man kan göra detta till det bästa året i ens liv, men då måste man förstå att det hänger helt på en själv. Det blir vad man gör det till har jag lärt mig! ;) Men jag förstår dej man känner inte den frihets-känslan som man hade velat haft! Hör av dej om det är nått gumman! Och gör det som känns bäst för dej! <3

2009-09-22 @ 18:20:46
Postat av: Malin

Och tänk såhär . . Om du åker hem så blir jag ledsen!

2009-09-24 @ 03:52:57
URL: http://sandbergmalin.blogg.se/
Postat av: emelie

men hjärtat! det här klarar du, ge inte upp! ge det lite mer tid :) men vi saknar dig (L)

2009-09-25 @ 20:34:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0