Lördag

På lördagen vaknade jag tidigt, med ett aningen tungt huvud. Medan de andra tjejerna låg kvar och chillade vid poolen hela dagen så åkte jag in till San Francisco för att träffa Madde, en kompis som jag träffade under tiden på Au pair skolan i NY. Hennes värdfamilj var på semester här så vi bestämde att träffas. Är så stolt över mig själv när jag lyckas ta mig fram i en storstad i ett annat land all by myself. Cirka två tåg och tre spårvagnar senare mötte jag upp Madde vid pier 39. Jag har verkligen börjat älska San Francisco. Det var väldigt fint väder, över 25 grader och strålande sol. Det är lite ovanligt, eftersom det brukar vara så mycket kallare i San Francisco.
Vi hade i alla fall en helt underbar dag, fylld av turism och även en del shopping. Vi käkade lunch på pier 39, sedan åkte vi genom hela staden till golden gate bron och sedan genom china town för en tur till shoppingdistriktet. Vi åt en underbar fika på The cheescake factory. Golden gate bron var något av det häftigaste som jag har sett. Det är en speciell känsla att vara på ett ställe som är så känt. Man har sett det på bild och tv så många gånger att det nästan känns som på låtsas. Dessutom var dimman helt galen! Klar blå himmel mitt i staden, och sedan är det en galen dimma precis kring bron. Ett av mysterierna!
På kvällen tog jag tåget hem från SF till Mikaela, eftersom hon också var ensam hemma denna helgen. Hon och Malin mötte snällt upp mig vid stationen i Menlo Park, och sedan åt vi middag på världens godaste kina restaurang! Jag var dock så trött att jag inte kunde känna något. Kände mig nästan död haha. En festkväll och sedan en hel dag i SF är rätt påfrestande faktiskt. Vi köpte Ben & Jerry's, älskar deras amerikanska smaker btw, och kollade film. Idag åt jag sweet ice cream with almondy cake and marzipan. Mission to Marzipan heter den. Pappa- du hade älskar den.
Efter en del prat somnade vi runt 3, mätta och nöjda.

(Tryck på bilderna)

        


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0