' Sunshine

Vädert har varit hur bra som helst i helgen. I söndags var det nog närmre 30 grader, helt underbart!

I lördags kom vi alltså hem från campingen, som faktiskt var bättre än förväntat. Det var min värdfamilj plus deras kusiner, så jag hade ett par tjejer i min ålder där. Så vi grillade god mat, satt och pratade vi elden och gick långa promenader. Mysigt och helt okej faktiskt.

När vi kom hem tog jag en lååång och välförtjänt dusch, hatar att vara smutsig och lukta camping. (Träd och brasrök)
Sedan tog jag alltså tåget hem till Linda och Elin där vi gick på picknick sedan var det förfest hos Jon med utång på Swingindoors i San Mateo. Kvällen avslutades i Jons jaccuzzi med öl och ost haha.

Söndagen var alltså hur varm som helst. Elin var iväg på annat håll, och Linda jobbade fram till 1. Men jag klagade inte att ligga och sova länge och sedan bara dra mig mellan Linda slet haha. När hon var klar åkte vi till Jamba Juice och köpte med oss smoothies, sedan mötte vi upp Frida i Stanford park. Låg och solade några timmar, sedan åt vi yoghurtglass på ett nyss ställe, mums!

På kvällen kollade jag och Linda på Last Song på bio, en ny film med Miley Cyrus och hennes pojkvän. Mycket bra! Har den kommit till Sverige? Jag och Linda hade hört att den var sorlig, så vi var beredda på det och båda sa att ingen av oss är sådanna som gråter till filmer. Mm visst, där satt båda vi och grät som barn. Och ni som känner mig hemma vet att jag inte är en gråtare till filmer!

Idag är det måndag, och jag vaknade med en bra känsla! Ingen måndagsångest. Kan vara för att barnen är tillbaka i skolan och vädert är bättre. MEN. När jag körde till min klass imorse så ringde jag Elin när jag körde, vilket är olagligt här, så jag blev stoppad av polisen. AH, 100 dollar i böter... Kul. Men nu har jag lärt mig min läxa, kommer aldrig svara i telefon när jag kör bil så ni vet. (Btw så var det jag som ringde upp Elin idag...)





(haha)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0