' Hello, Hello baby..

Jaha, så har det gått tre veckor sedan jag kom tillbaka från min resa med familjen. Tre veckor! Vad hände? Det är nästan skrämmande.

Jag kan ju faktiskt säga att dessa tre veckorna har varit sjukt turbulenta. Mitt humör har verkligen gått upp och ned, mestandels nedåt faktiskt. Och djupt ner, det kan jag lova.
Jag visste att det skulle vara jobbigt efter att dem hade åkt och jag trodde att jag hade förberett mig mentalt. Men det var så mycket känslor som jag kände efteråt som jag inte trodde jag skulle känna.
Så det har varit en liten kris som jag har varit inne i under dessa tre veckorna. Försökt att hålla humöret uppe när man egentligen inte vill, kännt mig så sjukt ensam, till och med när jag har varit omringad av människor.

MEN. Trots detta har jag haft tre underbara helgen!
Första helgen bloggade jag lite om. Jag var tvugnen att jobba lördagmorgon, så fredagen spenderades hemma hos Linda med Elin och Luftslottet som sprängdes. Älskar att se svensk film här.

Lördagen jobbade jag som sagt på morgonen, sen på eftermiddagen körde jag hem till Elin och Linda. Linda var ensam hemma så det var grillning och förfest där, sedan åkte vi in till stan och hade en mycket trevlig utgång på eastsidewest.

Söndagen så åkte vi till carmel och solade hela dagen och åt god middag. Perfekt bakisdag.

Helgen efter det (alltså förra helgen) så åkte vi tillbaka till ett ställe som vi håller mycket kärt - Pismo Beach! Denna gången var det dock med utökad styrka - Frida, Sara och Elins kompis Klara som är på besök från Sverige. (Som jag förresten hade velat gömma i mitt rum resten av året för att hon är totalt underbar)

Denna gången hängde vi med världens skönaste killgäng som jag Elin och Linda träffade när vi var där sist. Det var fina nattklubbar, egna bord, gratis dricka, strandmys, motorcykeltur, efterfester, jaccuzzis, förfester, drinkar på Ricks, styling i hårsalong och en massa massa dans med tjejerna!
Gud vad jag är glad att jag har träffat tjejerna jag har gjort här, ni är verkligen allt!

Denna helgen som kom killarna från Pismo upp för att träffa oss. De kom på lördagen, så på fredagen blev det girls night out för mig, klara, Elin och Linda. Var på stammisstället - eastside west. Älska! Mycket dans! Dfärefter blev det efterfest i sin benämning. Oj oj oj..

Lördagen var close to perfection! Först brunch på Stacks, alltid lika gott. Sedan var vi bara hemma hos Elin och tog det lugnt och laddade. Vi fixade oss, lyssnade på bra musik och sedan åkte vi in till stan för att möta upp pojkarna. Där kom vi laddade på 10 kronors vin och vars en subway macka, klass! Haha!

Förfestade på hotellet, och då kom resten av tjejgänget (Frida och Sara m.f) för att joina partyt!

Begav oss till en ny klubb (wow, right?). Heter Herlot och ligger också inne i sf såklart. Riktigt skönt ställe. Även denna gången stod det ett bord med soffor och en bartender som väntade på att blanda våra drinkar till oss. Underbart. Så skönt att kunna lägga sina väskor och jackor och inte behöva bry sig. Blir man törstig eller trött så går man och sätter sig vi bordet istället för att stå och trängas i baren.

Efter mycket VIP och champagne så var det hem och crashlanda i Lindas säng.

Söndagen var också helt perfekt, förutom spöregnet som höll i hela dagen. Mötte upp killarna på en grill inne i centrala SF och käkade brunch och drack irish coffee. Därefter åkte vi till San Mateo där vi kollade bio, date night, som jag faktiskt får säga var rolig. Älskar Steve Carell!

Jag och tjejerna åt middag på Cheesecake factory som också alltid är gott, medan killarna körde tillbaka till Pismo. Tråkigt, men det kommer inte ta allt för länge innan vi ses igen.

(Bilder kommer)


Kommentarer
Postat av: Klara

ÄLSKLING!!! Måste komma och hälsa på igen. Hur ska jag klara mig?



Langa denna länk till Linda (om hon inte redan hittat den här låten)

http://open.spotify.com/track/2M9ULmQwTaTGmAdXaXpfz5



Puss som fan

2010-04-14 @ 11:35:08
URL: http://klaraa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0