' time for springbreak

Så då är det springbreak veckan... Inte för mig tyvärr då, utan för barnen. Så det blir ännu mer jobb för mig!

Hade några jättemysiga dagar förra veckan, och veckan innan det. Linda var ledig och hennes värdfamilj var borta, så en kväll körde hon och jag middag och vin (orange chicken och ris), och en kväll var det middag med Linda, Elin, Klara och jag. Meg kom också förbi en stund. Så gott! Kyckling med bacon, jättegod sallad, och ost och kex! Wonderful.

Denna veckan blir det inga goda hemmalagade middagar, men det blir sushi ikväll! Jag och Elin kör vår sushikväll, tyvärr jobbar nog Linda ikväll.

Ja, så det är en massa jobb denna veckan. Måndag var det jobb mellan 8-7, igår var det mellan 8-6, och idag 8-8. Rent för mycket, men jag har svårt att säga till.

Och imorgon sätts verkligen mitt tålamod på prov... Tänk på några saker som jag verkligen ogillar.

Ja, var campa med på er lista? Troligtvis, eftersom jag hatar det! Eller kanske inte när man är med rätt folk, jag diggar absolut festivallivet, men att sova ute i en skog och gå på promenad och så, hm, kanske mysigt för en dag men that's it. Jag gillar sköna sängar, badkar och min laptop.

Så, familjen ska åka och campa torsdag-lördag och de vill att jag ska följa med. De kan ju inte tvinga mig, men det känns ju faktiskt som att man får anstränga sig lite för att vara en del med familjen. Jag vet att de uppskattar det mycket så.

Så en lååång arbetsvecka och sedan camping. Blä. Lördag och söndag ska utnyttjas till fullo kan jag lova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0