' you make me wanna say

Nu är det onsdageftermiddag och det är verkligen vändpunkten på veckan - nu är det värsta över och nu går det snabbt till helg!

Mina måndagar och tisdagar har dessutom blivit ännu längre och jobbigare, men på ett sätt gillar jag att det är i början på veckan så att det går över snabbt haha.
Jag vet inte om jag har nämnt det tidigare, men på måndagar och tisdagar har jag börjat nya klasser, english through movies och american history and culture. De är definitivt bra och även roliga, men de är mellan 9.13 och 12.45. Så hela min ledighet under dagen försvinner. Jag hinner inte gymma, inte städa och inte tvätta. Så det får jag göra på kvällarna istället. Och tisdagar slutar jag halv 9, så det blir rätt sent, speciellt när man börjar 7,oo dagen efter. Men klasserna är ju något vi måste ta, så det är bara till att bita ihop. Dessutom känner mig så rätt duktig när man har mycket att göra. Måndags var stressig, 3 tvättar tvättade, torkade och upphängda, läxläsning med barn, läxor för mig själv. Allt efter kl 8. MEN, när jag bäddade ner mig i soffan och kollade på film (Natt på museet 2) så var jag nöjd. Trots att jag somnade till filmen.

Onsdag förmiddagar hjälper jag till i lillkillens klass i lite över 1 timme, så då försvinner också ledig tid, men jag har i alla fall tid att gå till gymet en snabbis efteråt, vilket jag gjorde idag. Har börjat styrketräna och jag har glömt hur kul det är! Särskilt med MGMTs skiva spelandes i ipoden. Pepp.

Så när det är onsdageftermiddag har jag två chilla dagar framför mig jämfört med resten. Dessutom är det Sushikväll på onsdagar! Woho. Som ni förstår blir det lite svårt för mig att hinna träffa vänner på måndagar eller tisdagar. Så desto mer ser man fram emot onsdagar.

Ikväll blir det dock en budgetvariant på sushin, kaffe på university cafe. Ont om pengar har vi gott om.

P.S. Planerna för helgen kan vara en sista Tahoe resa!!



Kommentarer
Postat av: Klara

tråkigt med tahoe.. Du och elin ser ut som två E.T phone home på kalasbilden i ett annat inlägg. "But.. WHY?"

2010-04-22 @ 15:16:21
URL: http://klaraa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0