' If you want more love, why don't you say so?

Torsdag redan, vad hände med veckan? Tiden går så snabbt, jag fattar inte vad som händer.
Precis som förra veckan har denna veckan varit en annorlunda arbetsvecka. Förra veckan var ju mitt ena värdbarn sjuk hela veckan. Denna veckan är barnen lediga från skolan vilket innebär längre arbetsdagar för mig, men sovmorgon! Jag är så lycklig. Enda sedan jag började jobba här i augusti har jag gått upp mellan 6.oo-6,3o varje dag måndag-fredag. Så nu när barnen är lediga börjar jag inte jobba runt 10, vilket är så skönt! Nackdelen med att barnen är hemma är att det inte blir lika mycket tid till gymet, jag orkar inte gå upp innan jag börjar jobba och på kvällarna så träffar jag hellre vänner. Det gör dock inte så mycket, det passar perfekt att jag inte kan gymma så mycket denna veckan eftersom jag vrickade foten på gymet förra veckan plus att jag känner mig lite halvsjuk denna veckan. Så det är en perfekt vilovecka.
Men ikväll ska det nog faktiskt bli en runda till gymet.

Annars har veckan varit toppen! Vi har haft riktigt sommarväder här, runt 20 grader och sol. Helt underbart är det. Med barnen har jag hittat på en massa roliga saker, vi har varit och spelat minigolf, tagit tåget (de tycker det är jättekul), druckit varm choklad i Menlo Park, ätit frozen yoghurt, varit i en bokhandel och köpt nya böcker! Duktigt va?
Även på fritiden har jag gjort en massa kul. I måndags hade Linda grillfest hemma hos sig eftersom hennes värdföräldrar är borta. Så vi grillade en massa god mat, drack öl, dansade och träffade lite nytt folk. I tisdags var jag sjukt trött efter 4 dagars festande så det blev att stanna hemma och sova. Kollade på Draculas Guest, min läxa till klassen på fredag. Lätt tråkigaste filmer någonsin. Helt sjukt.

Igår var det sushikväll med Elin och Linda, mysigt och gott som vanligt. Efteråt drack vi varm choklad på University Café och skrattade åt våra flippfilmer. Som vanligt på våra fikor så gjorde vi planer för helger och för framtiden!

Just nu sitter jag vid isrinken och äter left over sushi från igår och kollar Heroes. Är beroende! Har kollat två säsonger på tre veckor... Ja, jag sitter mycket vid isrinken.

I helgen ska älskade San Francisco hyllas! Har svikit staden två veckor i rad nu.

Och förresten, är det inte lite sjukt att jag en helg åker pulka och drunknar i snö för att helgen därpå ligga på stranden? Älskar Cali!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0