' Pismo Beach

I lördags hämtade alltså Meg, hennes kille, Linda och Elin mig för att åka ner till pismo beach, som ligger ungefär halvägs ner till LA härifrån. Resan ner gick snabbt, det tog ungefär 3 timmar och vi lyssnade på bra musik och var väldigt taggade. När vi kom fram släppte vi av hennes kille för att han skulle repa med bandet, och vi begav oss till stranden. Det var så vackert där! Och varmt! Klockan var runt 4 så det var för sent att sola och bada, så Meg ringde sin killkompis Taylor, och han kom och mötte upp oss. Vi satte oss på en uteservering i solen och han bjöd på en välkomnsdrink. Därefter åkte vi till ett jättefint hotell med uteservering mot havet, och där satte vi oss och tog en stor god drink och bara njöt av solnedgången.
När vi var klara där så åkte vi till vårt motell och checkade in och fräshade upp oss lite. Sen gick vi hem till Taylor och träffade hans rumskamrater, och sedan gick vi allihopa vidare för att äta på restaurang.
Efter restaurangen så drog vi till baren där Taylor jobbar, som är samma bar som Megs kille spelade på. Så vi lyssnade på deras band och dansade och hade kul. Tog jellyshots, vilket nog är det äckligaste jag någonsin smakat. Blä.

Efter ett tag bestämde vi oss att dra vidare, men Meg stannde med sin kille. Jag, Linda, Elin och Taylor hamnade på en annan bar med livemusik och efter att jag hade druckit 5 glas vatten var jag uppe på dansgolvet och hade riktigt kul igen. Bra musik, duktig sångare.. haha!

Därefter åkte vi tillbaka till den första baren, hängde där lite, sen mötte vi upp vår kära Cameron från vår Lake Tahoe resa över nyår. Så himla kul att se honom igen! Så då blev det efterfest i jacuzzi och sedan på vårt hotellrum med sura grannar, en förvirrad Meg och en Tess som inte kunde sluta skratta.

Dagen efter (eller tre timmar senare) väcks jag och Elin av att Linda hoppar i sängen och vill till stranden. Så av till stranden bär det. Först äter vi brunch på strandbaren och amerikanarna dricker bloody marys (USH säger jag). Vatten för mig tack. Så vi svenska sticker ner till stranden och pressar! Man ska ju få så mycket sol som möjligt haha. När vi var klara på stranden så var det afterbeach deluxe uppe i strandbaren. Underbart folk, massa paraplydrinkar och coronas bjöds det på! Lycka på hög nivå. Hög musik, god drink och känna huden bränna under en sommarklänning.
Kan det bli bättre?


Utanför baren !


Stranden


Min middag


Solnedgången








Kommentarer
Postat av: sara

Fan va kul de såg ut då! :p

Utgång i sf ikväll?

2010-02-20 @ 21:17:44
URL: http://sarabirgersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0