' this pain is just too real

Detta är en vecka när jag saknar alla er där hemma jättemycket. Förra veckan gick bra, men veckan innan min födelsedag var väldigt jobbig. 
Anledningen till att jag saknar alla just nu tror jag beror på att mina föräldrar kommer snart. Bara en månad kvar! Jag tänker på det hela tiden känns det som, och därför blir det att jag saknar dem. Men jag ska försöka att släppa det och bara ha kul, det har jag ju lyckats bra med hittills! Innan min födelsedag gick det ett par månader utan att jag hade direkt hemlängtan en enda gång. Jag vet inte om det är att man är van eller att man trycker undan känslorna för att de är för starka... Inte vet jag, men en sak jag vet är att när mina föräldrar kommer så har jag varit borta från dem i nästan 8 månader, och när de åker hem har jag ungefär 4 kvar. Så jag har gjort det svåraste! Stolt över mig själv.

Samtidigt är det jobbigt att tänka på att man ska hem. Jag älskar så himla mycket här, då är älskade San Francisco, klimatet, vännerna och alla roliga människor man har träffat inkluderat. Det kommer kännas så konstigt att inte sova hemma hos Linda eller Elin på helgerna, ingen brunch på Stacks och prata om allt skvaller, ingen shopping i en storstad... AH, jag älskar att se San Francisco lysa på nätterna, älskar pulsen, älskar folket. Gud vad jobbigt. Just nu känns Sverige för litet, för tråkigt. Men som sagt - 6 månader kvar att njuuuta av allt detta!


Kommentarer
Postat av: Nicole Mathiasen

Hej Therese, hoppas allt är bra med dig där borta :) Jag har funderat starkt på att också åka bort som au pair nu när jag tagit studenten till sommar och undra bara om det verkligen är så bra som alla skriver att de.. förstår att där är motgångar men man får ju försöka hitta ljuspunkten i det hela.. trivs du och är den skolan man ska gå i bra (den i början) ? är det lätt att få kontakt med folk där borta ? för så som jag läst i din blogg så verkar det mesta vara helt okej :) har beställt hem boschyrer m.m nu för jag hade gärna velat veta mer om det :) hihi hoppas på svar från dig också :) läser din blogg rätt mycket faktigst :) hihi ha det nu så jätte bra och sköt om dig ! Kram Nicole (dansk) från din gamla gamla klass :D

2010-02-11 @ 16:46:16
Postat av: emelie

hej gumman! Jag blir avudsjuk 99% av de ggr jag läser din blogg så längta inte hem för mkt! Hemma finns alltid kvar men de gör inte det liv du lever nu, NJUT! PUSS

2010-02-18 @ 14:48:25
URL: http://mmmlie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0