' See the ice

Då var det ny vecka igen då, bara till att ta nya tag.
I helgen så åkte jag och Elin som sagt upp till Lake Tahoe. Linda kunde inte följa med för att hon var tvungen att jobba. Så jag och Elin tog barten till Orinda, där två killar (som jag aldrig träffat) kom och hämtade upp oss. Därefter körde vi till Davis, en liten stad precis utanför Sacramento. Festen som vi gick på vår tydligen cowboy- tema. Det visste inte jag och Elin, så vi fick improvisera lite. Men det blev bra. Festen var dock inte speciellt rolig, mycket annorlunda folk gentemot vad vi är vana vid att umgås med... Huset vi var i var så himla smutsigt och grisigt, och som pricken över i:et hade de spritit ut halm ÖVERALLT för att det var cowboy tema... Hm..

På lördagsmorgonen fortsatte vi upp mot Tahoe och vi möttes av underbart väder - sol, -5 grader och snö! Jag blir så lycklig när jag ser det. (Ja, jag vet att en helg är nog)
Efter festen i det mindre fräsha huset var vi ju beredda på vad som helst när vi kom upp till Tahoe, och snacka om att vi blev överraskade! Där bodde en av killarna (det är hans familjs) i ett enormt hus mitt på en backe med stor mark och jättefin utsikt. Vardagsrummet var väldigt högt uppe och det var glasrutor runt hela. Kändes som ett svävande hus. Huset var tre våningar och det var jacuzzi och grejor. Killarna (6 st) hade varit där i två veckor så de hade byggt en enorm iglo på baksidan. Man fick plats minst 10 pers där inne och det var så högt i tak att man kunde stå upp. Så där satt vi och drack varm choklad med baileys. När vi inte gjorde det hade vi snöbollskrig, åkte pulka, bada hot tub och dansade. Mycket trevligt, nästa gång ska vi dra upp ett större gäng tjejer!


Pulkaa


Elin kör stilen på Safeway


Huset


Iglon - Som är större än vad den ser ut





Cowboy festen..


Tahoe, vi går och kollar in huset. Anledningen till att vi blir så glada över badrummet är för det var så äckligt kvällen innan! Haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0