' Before I leave brush my teeth with a bottle of jack

Helgen var som sagt superbra. I fredags var jag Elin, Linda och Kristina och festade med samma killar som förra helgen (jacuzzin). Denna gången var det dock på killens pappas företag. Vi var lite skeptiska till att åka dit, och när vi kom fram befarades våra misstankar - en stor kontorsbyggnad där två mexicanska städare är på full gång med att städa... Killarna kommer och öppnar och vi tror att det är ett skämt, men puh, festlokal på nedervåningen haha! Och den var bättre än förväntat! Biljardbord, spelmaskiner, fussball-spel, bar och en massa andra roligheter. Så vi hade verkligen kul!

Klockan 3 hämtade taxin oss och jag sov hos elin såklart.

Lördagen hade vi en låång brunch på Stacks, som by the way är bästa stället, och vi pratade om allt roligt som hände kvällen innan. Därefter tog vi bilen till stan, och vi åkte över Golden Gate bron till en utkiksplats där. Så fint! Kändes sjukt mäktigt att stå där och se hela bron, och hela staden. Lika mäktigt som att vara uppe i Empire state building får man faktiskt säga. (Nej nej, jag är inte partisk)

På kvällen var jag bjuden på tjejmiddag hos Andrea, som är en annan svensk tjej som bor inne i stan. Så Linda och Elin släppte av mig och jag började leta efter tågstationen som Frida och Sara skulle av på... Hm, någon timme senare var jag där. San Francisco är fan stort haha.

Middagen var supergod och vi hade riktigt kul! 11,30 tog vi taxi till första klubben som ligger mitt i city och vi hade riktigt kul! Träffade en kille som också jobbar som au pair. Han är 24 och från Frankrike, skönaste killen på länge! En av mina nyfunna vänner. Träffade även den första tjejen som pratar skånska! Första gången jag hör skånska (live) på ett halvår... Kändes bra får man säga! Klubben var riktigt bra, men vi bestämde oss ändå för att dra vidare till en annan, som också var riktigt bra! Tyvärr kom inte alla in, men jag stod och skakade rumpa till stängning!

Jag måste bara säga, kvällens (veckans, månadens) skumaste sak måste vara att Andrea, som hade tjejmiddagen, stod bredvid mig och Nicole på UF-mässan i Malmö i Mars förra året. Hon kom ihåg dig Nicole, och hon fattade att det var jag när jag berättade om Idékoll. Så vi har alltså pratat med varandra, lånat lim och häftapparater, och sen möts man i ett hus i San Francisco igen. Världen är liten!

Söndagen innebar brunch igen, supergott, och sedan begav jag mig till Burlingame för att fika med Elin, Linda och Kristina för att höra om deras kväll. Sa hejdå till Kristina som efter 10 dagars semester ska tillbaka till Sverige. Puss!










Middagen+Utgång





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0