Christmas Day & Presenter

Här i USA så är det ju juldagen som gäller, och barnen öppnar presenter på morgonen eftersom tomten kommer under natten. När jag kom hem efter mitt julfirande med Elin och Linda (som gav mig så mycket ny energi! Kärlek), så varnade min värdpappa mig för att barnen brukar vakna tidigt. Men han sa att deras regel är att barnen får öppna strumpan när de vaknar, sen får de inte väcka oss vuxna fråns kl 6, och då får dem öppna alla klappar. Klockan 6 tänkte jag, det är väl ingen fara? Man sover ju lätt till 7-8 i alla fall.
o4,1o vaknar jag av att barnen skriker och springer i trappan för att öppna strumpan. Halvsover fram till o6,o1 då barnen står och bankar på dörren. Men det är mysigt, älskar att se barnen så glada och spända för julklappar.

Det var ett BERG av klappar under granen, och nu öppnar man ju bara inom familjen. Jag hann tyvärr inte ta någon bra bild innan det var papper och grejor överallt.
Jag fick jättemånga fina grejor, mycket mer än vad jag har förväntat mig så det var väldigt snällt. I min strumpa fick jag svensk godis, glögg, julmust och choklad. Sedan fick jag massa smycke (varav en guess ring som jag älskar!), scrapbook med bilder på mig och barnen under tiden jag har varit här som de hade skrivit massa gulliga saker i, en tavla med bilder på oss, en hästkalender, mjukisdräkt, varma rosa strumpor som barnen såg att jag kollade på när vi julshoppade tillsammans, filmer, biopresentkort, ja som ni märker jag jag hålla på i evigheter.
Tack så himla mycket värdfamiljen!

Barnen fick massa spel så jag spelade lite med dem sen gick jag och la mig igen. På eftermiddagen åkte vi ner till min värdpappas föräldrar i San José där hela släkten var. Det var både kul och jobbigt. Jag hade förväntat mig att det skulle vara jobbigare, men det var en del trevliga personer och god mat. Inte alls som hemma med prinskorvar och ägg. De hade sallader, pajer, kalkon, skinka, massa gratänger och hur mycket dessert som helst.
Sen fick alla (tom jag) en chokladask av farföräldrarna.

På kvällen skulle Elin och Linda iväg på fest, och jag var väldigt sugen att ta en drink efter den långa kvällen, men vi kom inte hem fråns vid 1 så det blev ingenting. Men jag var glad ändå, julen ska spenderas med familjen och jag hade min första Jul i USA och den var mysig och rolig!

 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0