Martin Luther King & Regn

Idag (måndag) är det Martin Luther King day här i USA så det betyder att man är ledig från skola och jobb. Inte jag dock. Min värdfamilj är ju inget big fan av honom direkt... What ever.

Det har varit en lång dag idag. Kan börja med att säga att det har SPÖregnat hela dagen, konstant. Det har varit stormvarning och elen har hoppat av och på lite som den vill. Har nästan varit omöjligt att köra bil.
Jag vet att ni har det mycket jävligare hemma i kalla Sverige, jag bara berättar hur det är här just nu.

Trodde att jag skulle få sovmorgon eftersom barnen var lediga från skolan, men icke. Började jobba halv 7, väcka tjejen för konståkning. Körde hemmifrån 7. Stannade vid isrinken till 10, hem och byta om för ett födelsedagskalas där jag satt och väntade till kl 1. Hem igen, byta om till konståkningskläder och tillbaka till isrinken mellan 2,3o-5,3o. När jag kommmer hem droppar jag henne sen åker och hämtar killen hos hans privatlärare. Hemma 6,oo, äter middag med familjen, drar till gymet klockan 7 och tränar 30 min på löpbandet och 30 min på motionscykel. Lång dusch med bastu och nu ska det bli så skönt att lägga sig i sängen till ljudet av regnet utanför.
Gissa om någon kommer sova gott inatt?


Sov gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0