' how do you measure, measure a year?

THANK GOD IT'S FRIDAY fick jag ett sms som sa imorse av kära elin.
Går det att hålla med dig mer? Imorgon är min första lediga dag sedan 30 maj. Så ikväll smäller det. Jag ska fira att jag har jobbat helt för mycket och att det äntligen är över.

Och jag ska dansa, skratta och dricka goda drinkar och träffa nytt folk för att försöka dämpa vad de gamla folken kan göra mot en.

Kankse även fira att det är ett år sedan jag tog studenten? Oh, det är med vemod som jag erkänner att det är ett år sedan. Vad hände? Jag vill bara ha tillbaka den dagen. Nu nu! Ikväll kommer aldrig slå 11 juni o9, men man kan ju i alla fall ge det ett försök!

Idag sluter barnen skolan och får sommarlov. Jag vill också ha sommarlov. Känns konstigt att det var sista gången jag kör den vägen till skolan någonsin igen. Jag hinner ju åka hem innan deras nya skolår börjar.

Nu bjuds det på nostalgi.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0