' take only what you need from me

Jag kan säga att MGMT är sjukt bra live. Det var helt underbar känsla att stå och skrika ut låttexter till ett av sina favoritband med sina vänner och med en iskall öl i handen på stranden under solnedgång. Fick jag med allt i samma mening?

Vi åkte i alla fall ner till Pismo på fredagen, vi var så sjukt taggade! Lindas syster från Sverige är och hälsar på, så hon hängde också med. När vi kom ner la vi oss ett par timmar på stranden, sen började vi ladda inför konserten. Vi hade lite MGMT förfest hemma hos en av Joshs kompisar, fint hus och underbart väder! Det var gångavstånd därifrån till konserten, så vi vandrade dit och ja, det var helt underbart!

Efteer konserten åkte vi tillbaka till vårt kära motell, Palomar, och fixade oss (på 5 minuter) för att åka till Native Lounge. Det var en helt okej kväll, vi var rätt trötta efter konserten, så det var inte den galnaste utgången direkt. Åkte hem vid 1, och då mötte vi Frida, Sara och Amy påvägen. Sara jobbade fredag så de kom inte ner fråns på kvällen.

Lördagen gick vi upp i tid för att åka ner till pismo beach och jobba på brännan. Efter det åkte vi hem och gjorde vid oss, för vi var bjudna på bbq hemma hos Josh familj. Det var helt underbart! Hans mamma och pappa är så söta, de fixade grillfest bara för oss. Så det bjöds på sjukt god mat - lax, sallad, kyckling, potatisgratäng. MUMS!
Samtidigt stod Josh och blandade Margaritas till oss. Så snälla! Hur kan man tacka?
Vädert var sjukt fint, och deras bakgård var riktigt häftig. Så vi spelade volleyball, badminton och solade. Efter maten chillade jag, Linda och Sara i hängmattan med vars en öl haha.

Därefter stack vi till Josh salong, där han snällt nog fixade alla våra hår samtidigt som vi förfestade med killarna. Vi stack till Native Lounge som denna kvällen hade en modevisning för LMFAOs klädmärke. Röda mattan foto och sedan gick vi till vårt front row table, där det väntade god dricka till oss. Bordet hade skylten The swedish mafia på haha. Allt tack vare Josh och hans snälla kompisar. Puss på er.

Modevisning var sjukt häftig, jag träffade så många roliga nya (och snygga) människor under hela kvällen.
Nästan overkligt.

Det roligaste på hela kvällen är nog när man blir nedsprutad av champagne av en kille och sedan står och hänger med honom halva kvällen, och det visar sig att vara en av killarna i LMFAO. Eller när jag och Elin intar DJbåset till applåder.

Söndagen bjöd på över 30 grader, så det var att hänga på stranden och Mr Ricks (favvo beachbaren) för lunch och goda drinkar.

Pismo området är nog paradiset.

Detta kan ha varit sista gången under mitt au pair år som jag är där, och jag lova att det var med en rejäl klump som jag lämnade alla killkompisar bakom mig för att åka hem.

Jag måste försöka trycka in en resa till.

Pismoabstinens som fan.



Bilder kommer när jag får tag på några

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0