' how about love?

En vecka sedan jag bloggade sist, inte särskilt bra jobbat. Men jag har.. jobbat. Haha.

I tisdagsmorse åkte min värdpappa och ett av mina värdbarn till Ohio för konståkningstävling. Jag skjutsade dem till flygplatsen 5 på morgonen. Trött, men det var ändå härligt. Solen gick upp, allt var rosa och ljust och fint. Finns inget finare än en helt ny dag som börjar gry.
Kändes speciellt att vara på flygplatsen också. San Francisco airport kommer alltid sätta känslor i spel. Sist jag var där var för att träffa min familj efter 8 månader. Och snart kommer jag att vara där igen för att åka hem till Sverige igen. Bara några veckor kvar.

I fredags åkte jag hem till Sara med Frida för att hyra film och mysa. Fick köra mustangen dit så det var nice. Köpte med oss cola, choklad och glass hem och kolllade skräckfilm. Hur mysigt som helst!

På lördagen fyllde mitt värdbarn 8 år så vi började dagen med att öppna lite presenter. En present var två stycken fåglar (en till hans syster), så vi åkte till djuraffären och köpte fåglar. Därefter åkte hela familjen till Great America (ett jättestort nöjesfält) och vi åkte karuseller hela dagen. Hur kul som helst. På kvällen tog jag bilen till Elin som hade huset för sig själv och åt tacos och drack vin. Därefter blev det utång i San Mateo på Swingin doors. Vi blev som vanligt välkomnade väldigt trevligt! Dramatisk kväll dock haha.

Jag har varit så dålig med flippvideos och kameran på sista tiden. Ush, jag får ångest när jag tänker på att jag inte dokumenterar allt haha. Så ska skärpa mig.

Söndagen spenderas inne i San Francisco med Sara och det blev lite shopping och mycket chillning. Köpte ett par snygga harembyxor från H&M. Vi åt lunch på den goda thailändska restaurangen på powell.
Men det roligaste på hela söndagen var att träffa Janne, Annika, Sofia, Gustav och Vincent! Så himla kul att träffa folk hemifrån. (Det är familjevänner) Vi hade en fika i solen på union square och det var hur kul som helst. Kan inte förstå att jag åker hem snart.

Måndag och tisdag har bara bestått av jobb. Nu när min värdpappa är borta jobbar jag heeelt för mycket. Måste säga ifrån trots att det är skit jobbigt att göra. På söndag hade jag massa roliga planer som har totalt krossats pga att jag måste jobba, när jag redan har jobbat för mycket denna veckan. BLÄ.
Men hela lördagen är ledig och det kommer att utnyttjas till fullo!

P.S. Annat som suger är att Linda och Elin är i pismo i en hel vecka. Jag försöker dock att glädjas åt mina vänners lycka. Det sägs ska hjälpa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0