' half of my heart

Läget är bra, trots att jag har åkt på en jobbig förkylning som kan vara allergier. Men jag tror inte det, eftersom jag är en hästtjej in i benmärgen tvivlar jag på att jag helt plötsligt har blivit allergisk mot naturen.
Blev ingen fika med Elin och Linda, men igår blev det frozen yoghurt med Frida och Sara, vilket var mysigt. Extra kul att träffa Sara eftersom hon har varit på en liten semester! Det var mys, lite sorgligt att prata om hur lite tid vi har kvar tillsammans här.

Igår fick jag även mejl från cultural care om min hemresa, de vill veta exakt när jag vill komma hem så de kan boka flyg. Känns overkligt men bra. Och sorgligt. Många känslor som går igenom kroppen. Det ska bli så underbart att komma hem, komma bort från alla smålögner och kunna vara sig själv ut i fingertopparna. Att komma ner i köket i morgonrock är just nu en avlägsen dröm. Att ligga ner i soffan och kolla film med min familj. Det ska bli kul!

Ikväll ska jag på dejt och det är väl därför jag babblar på. Jag har aldrig haft problem med första dejter eller första gången man träffat någon annars heller, men det är lite annorlunda på engelska. Min naturliga babblighet försvinner lite. På gott och ont.

Så just nu är största problemet att jag snorar, och att hitta den perfekta outfitten.

P.S. Pratade med Mickis i telefon igår, saknar henne mycket mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0