' there's no getting over

Tisdag idag och det regnar, vilket är skit tråkigt. Det är typ den värsta våren på länge. Blä vad tråkigt. Idag fick vi reda på att vi har fått en lägenhet, men den ligger utanför Uppsala så det blir nog att vi får tacka nej till den. Jakten fortsätter.

I helgen skulle jag egentligen jobba fredagkväll, men mitt värdbarns aktivitet blev inställd så jag blev ledig. Åkte hem till Linda, sedan mötte vi upp en ny svensk tjej (från malmö!) och åkte till en chill men rolig utgång på Swingin doors i San Mateo. Lördagen jobbade Linda lite, så då gjorde jag inte mer än att kolla på Sex and The city hela dagen. På kvällen gick vi ut på Atmosphere inne i San Fran, vilket var kul! Frida hade med sig en svensk kompis från LA som var supershysst.

Söndagen blev också slapp, men elin kom hem från hennes camping med värdfamiljen, woho. Så vi körde förbi Jesse en sväng som hade bbq fest. Där var det deep talk.

Igår var en lång måndag, men mötte upp Linda, Elin och Meg för att kolla på Jesses och hans killkompisars baseball game. Riktigt kul att se, så typiskt amerikanskt. I ena sekunden är de sjukt seriösa och skriker och kämpar och i nästa kommer de upp på läktaren för att ta en klunk öl mellan rundorna.

Efteråt drog alla till en bar för att hänga, men eftersom jag måste vara hemma 11 så vi jag snällt åka hem.

Det bästa med denna veckan är nog att jag bara jobbar 4 dagar, woho. På fredag åker vi nämligen när till favoritstället, Pismo Beach, för MGMT konsert, festa med LMFAO, ölfestival, bbq fest och en massa annat kul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0