' cinco de mayo

Wow, denna veckan började fruktansvärt dåligt. Liten bakfylla, sega klasser, klagande värdpappa och jobbiga ungar som stod på schemat. Hade dock lite saker till min fördel - vädert här vänt till strålande sol och +25 och jag fick trevliga sms.
Men. Det var ändå sjukt tungt.

Nu är det onsdag och det har börjat vända. Idag har varit bra. Mötte upp Linda och Elin på starbucks där vi satt ute i solen i ett par timmar och pratade om Uppsala, kläder och alla spännande saker vi har framför oss. Skönt.

Denna veckan jobbar jag fram till ca 10 varje kväll, drygt. Det är för att mitt värdbarn, killen, har ett skolprojekt som ska vara inlämnat på måndag, och det är mitt ansvar. Jag kommer inte hem från isrinken och allt annat från ca 8, så det är bara att sätta sig och jobba med det efteråt.
Det är synd att det är denna veckan, för det finns något annat jag mycket hellre hade velat göra.

Antingen ikväll eller imorgon ska jag antagligen köra upp med min värdpappa till Sacramento och lämna en bil som han köpte som han vill lämna tillbaka.

Antagligen. Det är många antagligen när man är au pair.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0