' walpurgisnacht

Jaha, då har man avklarat den tråkigaste valborg i sitt liv dådå. Men så är det väl med svenska högtider när man bor utomlands?
Det var som sagt valborg igår, och jag jobbade till kl 8, och började 9 lördagmorgon (alltså i morse). Så inget party för min del. Jag, Linda och Elin träffades i Palo Alto och flummade runt lite, landade till slut på Starbucks. Denna Starbucks har magiska krafter, där smids alltid storslagna planer! Så vi hade såklart mysigt, bara ovanligt jämfört med folken hemma i Sverige.

Nu har jag nyss slutat jobba, jobbade mellan 9- halv 3 idag, var på en carwash vid isrinken, anordnad av mitt värdbarns iceskating lag. Mitt värdbarn kunde såklart inte vara där, så jag fick vara stand in. Mör i kroppen kan jag säga.
Men det var ändå trevligt att ha varit där. Solen har skinit på oss, det har varit över 20 grader och jag stod i flippflopp, slitna baggy jeans och ett linne. Hela grejen var bara så amerikansk, kul att ha varit med om det.

Nu har jag ätit lunch och kollat senaste Grey`s Anatomy, nu ska jag fixa mig sedan ta tåget till Linda för utgång i San Francisco tonight! (Det får bli valborgs firandet)


Back from carwash


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0